Kultura artystyczna-dizajn w muzeum [WH-MU-I-1-KuArDiz-L]
Semestr letni 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Kultura artystyczna-dizajn w muzeum [WH-MU-I-1-KuArDiz-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Wiśnicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Teksty Dejana Sudjica LITERATURA DODATKOWA Thomas Berg, Masterpieces of German Design, Fiell Publishing: Chipping Candem 2013. Christopher Crouch, Doing research in design, Bloomsbury Academic: London 2012. Kjetil Fallan, Design History: Understanding Theory and Method, Berg Publishers: Oxford 2010. Charlotte Fiell, Peter Fiell, Scandinavian Design, Taschen: Berlin 2013. Catherine Ince, The world of Charles and Ray Eames, Thames and Hudson: London 2015. Pat Kirkham, History of Design: Decorative Arts and Material Culture, 1400–2000 (Bard Graduate Center for Studies in the Decorative Arts, Design & Culture), Bard Center: New York 2013. Pekka Korvenmaa, Finnish Design, Aalto University Press: Helsinki 2014. Victor Margolin, Design Discourse: History, Theory, Criticism, The University of Chicago Press: Chicago 1989. Jeffrey L. Meikle, Design in the USA, Oxford University Press: Oxford 2005. Bruno Munari, Design as Art, Penguin Classics: London 2008. Mark Mussari, Danish Modern, Bloomsbury Academic: London 2016. Gillian Naylor, Bauhaus, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1977 Paul Overy, De Stijl, Thames and Hudson: London 1991. Bernd Polster, Claudia Neumann, Markus Schuler, Nowoczesne Wzornictwo Od A Do Z, Olesiejuk: Ożarów Mazowiecki 2010. Bradley Quinn, Mid-Century Modern: Interiors, Furniture, Design Details, Conran: 2004. Dejan Sudjic, B jak Bauhaus. Alfabet Współczesności, Karakter: Kraków 2014. Elizabeth Wilhide, Design the whole story, Thames and Hudson: London 2016. Elizabeth Wilhide, Scandinavian Home: A Comprehensive Guide to Mid-Century Modern Scandinavian Designers, Quadrille Publishing: London 2016. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1-2. Skandynawia i nowoczesny design. 3-4. Design w USA. 5-6. Polskie wzornictwo. 7. Design - oryginał a kopia 8-10. Wzornictwo we Włoszech - postmodernizm. 11-12. Najważniejsze firmy projektowe i ich rola w kształtowaniu trendów wzorniczych. 13-15. Nowoczesne tendencje wzornicze - zrównoważony rozwój, ekologia, dostępność oraz design w kontekście pracy muzealnej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład konwersatoryjny Dyskusja Prezentacje multimedialne Wyjścia do muzeum Debata oksfordzka Weryfikacja - prezentacja i aktywność na zajęciach |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
METODY OCENIANIA Aktywność na zajęciach 20% Prezentacja zaliczeniowa (zaliczenie ustne) 60% Obecność (maks. 2 nieobecności) 20% KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące historii designu, ma uporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. W prezentacji ustnej korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego. Prezentacja nie wymaga korzystania z notatek. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi częściowo rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. W prezentacji ustnej student z niewielkimi błędami korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Przy prezentacji tematu sporadycznie korzysta z notatek. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem projektantów/szkół na podstawie materiału wizualnego. Fragmentarycznie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Prezentacja podparta jest notatkami prelegenta. na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu historii i chronologii, brakuje mu podstaw by określić style i szkoły we wzornictwie oraz wymienić najważniejszych twórców. Nie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Nie ma przygotowanej pracy zaliczeniowej lub jest ona w całości czytana oraz zawiera rażące błędy merytoryczne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
n/d |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.