Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura artystyczna-dizajn w muzeum [WH-MU-I-1-KuArDiz-L] Semestr letni 2021/22
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kultura artystyczna-dizajn w muzeum [WH-MU-I-1-KuArDiz-L]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22_L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy wtorek, 15:00 - 16:30
sala 410
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 8
Limit miejsc: 15
Prowadzący: Anna Wiśnicka
Literatura:

Teksty Dejana Sudjica

LITERATURA DODATKOWA

Thomas Berg, Masterpieces of German Design, Fiell Publishing: Chipping Candem 2013.

Christopher Crouch, Doing research in design, Bloomsbury Academic: London 2012.

Kjetil Fallan, Design History: Understanding Theory and Method, Berg Publishers: Oxford 2010.

Charlotte Fiell, Peter Fiell, Scandinavian Design, Taschen: Berlin 2013.

Catherine Ince, The world of Charles and Ray Eames, Thames and Hudson: London 2015.

Pat Kirkham, History of Design: Decorative Arts and Material Culture, 1400–2000 (Bard Graduate Center for Studies in the Decorative Arts, Design & Culture), Bard Center: New York 2013.

Pekka Korvenmaa, Finnish Design, Aalto University Press: Helsinki 2014.

Victor Margolin, Design Discourse: History, Theory, Criticism, The University of Chicago Press: Chicago 1989.

Jeffrey L. Meikle, Design in the USA, Oxford University Press: Oxford 2005.

Bruno Munari, Design as Art, Penguin Classics: London 2008.

Mark Mussari, Danish Modern, Bloomsbury Academic: London 2016.

Gillian Naylor, Bauhaus, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe: Warszawa 1977

Paul Overy, De Stijl, Thames and Hudson: London 1991.

Bernd Polster, Claudia Neumann, Markus Schuler, Nowoczesne Wzornictwo Od A Do Z, Olesiejuk: Ożarów Mazowiecki 2010.

Bradley Quinn, Mid-Century Modern: Interiors, Furniture, Design Details, Conran: 2004.

Dejan Sudjic, B jak Bauhaus. Alfabet Współczesności, Karakter: Kraków 2014.

Elizabeth Wilhide, Design the whole story, Thames and Hudson: London 2016.

Elizabeth Wilhide, Scandinavian Home: A Comprehensive Guide to Mid-Century Modern Scandinavian Designers, Quadrille Publishing: London 2016.

Zakres tematów:

1-2. Skandynawia i nowoczesny design.

3-4. Design w USA.

5-6. Polskie wzornictwo.

7. Design - oryginał a kopia

8-10. Wzornictwo we Włoszech - postmodernizm.

11-12. Najważniejsze firmy projektowe i ich rola w kształtowaniu trendów wzorniczych.

13-15. Nowoczesne tendencje wzornicze - zrównoważony rozwój, ekologia, dostępność oraz design w kontekście pracy muzealnej.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Wykład konwersatoryjny

Dyskusja

Prezentacje multimedialne

Wyjścia do muzeum

Debata oksfordzka

Weryfikacja - prezentacja i aktywność na zajęciach

Metody i kryteria oceniania:

METODY OCENIANIA

Aktywność na zajęciach 20%

Prezentacja zaliczeniowa (zaliczenie ustne) 60%

Obecność (maks. 2 nieobecności) 20%

KRYTERIA OCENIANIA

na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące historii designu, ma uporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. W prezentacji ustnej korzysta poprawnie z nabytego aparatu pojęciowego. Prezentacja nie wymaga korzystania z notatek.

na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi częściowo rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. W prezentacji ustnej student z niewielkimi błędami korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Przy prezentacji tematu sporadycznie korzysta z notatek.

na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem projektantów/szkół na podstawie materiału wizualnego. Fragmentarycznie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Prezentacja podparta jest notatkami prelegenta.

na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu historii i chronologii, brakuje mu podstaw by określić style i szkoły we wzornictwie oraz wymienić najważniejszych twórców. Nie korzysta z nabytego aparatu pojęciowego. Nie ma przygotowanej pracy zaliczeniowej lub jest ona w całości czytana oraz zawiera rażące błędy merytoryczne.

Uwagi:

n/d

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)