Gramatyka historyczna języka polskiego [WH-FPZ-I-3-GrHisJePo]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gramatyka historyczna języka polskiego [WH-FPZ-I-3-GrHisJePo] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Dąbrowska-Kamińska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Moszyński L., Wstęp do filologii słowiańskiej, PWN, Warszawa 1984. Stieber Z., Historyczna i współczesna fonologia języka polskiego, PWN, Warszawa 1966. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda podająca. Ćwiczenia pomagające przyswoić przedstawione zagadnienia teoretyczne. Analiza tekstów stp. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się dwa elementy - egzamin (50%) oraz zaliczenie ćwiczeń (50%). 1. Egzamin pisemny a. Pisemny egzamin składa się z pytań otwartych. b. Będzie się odbywał stacjonarnie lub za pośrednictwem platformy Moodle. 2. Zajęcia a. Zaliczenie zajęć (obecność, kolokwium pisemne, praca domowa, aktywność podczas zajęć) jest obok egzaminu drugim warunkiem koniecznym zaliczenia przedmiotu. b. Ocena z ćwiczeń składa się z: - oceny z kolokwium (60 %) - aktywności i pracy domowej (40 %) c. Aby uzyskać pozytywną ocenę student musi uzyskać pozytywną ocenę z kolokwium (min. 51 %) oraz min. 51% z całych ćwiczeń. d. Kolokwium będzie składało się z pytań otwartych. Zostanie przeprowadzone za pośrednictwem platformy Moodle. Sposób oceniania: poniżej 51 – ocena niedostateczna od 51 - ocena dostateczna od 60 - ocena dostateczna + od 70 - ocena dobra od 80 - ocena dobra + od 90 - ocena bardzo dobra Omówienie kolokwium odbędzie się na zajęciach, osoby z pytaniami dotyczącymi konkretnej pracy, mają możliwość rozmowy z prowadzącym w trakcie dyżuru lub w innym umówionym wcześniej terminie. Suma punktów z egzaminu i zajęć jest przeliczana na stopnie według następującej skali: poniżej 51 – ocena niedostateczna od 51 - ocena dostateczna od 60 - ocena dostateczna + od 70 - ocena dobra od 80 - ocena dobra + od 90 - ocena bardzo dobra |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.