Seminarium magisterskie [WH-FPZ-II-2-SeMag]
Semestr letni 2021/22
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-FPZ-II-2-SeMag] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 15 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Krasowska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura dostosowana do tematów prac studentów. Omawiana i uzupełniana na bieżąco. Ponadto: P. Żmigrodzki, Wprowadzenie do leksykografii polskiej, Katowice 2009. R. Grzegorczykowa, Wprowadzenie do semantyki językoznawczej, Warszawa 2010. D. Buttler, Rozwój semantyczny wyrazów polskich, Warszawa 1978. G. Lakoff, M. Johnson, Metafory w naszym życiu, tłum. T.P. Krzeszowski, Warszawa 2020. S. Grabias, Środowiskowe i zawodowe odmiany języka – socjolekty, w: Współczesny język polski, red. J. Bartmiński, Lublin 2010, s. 235-253. M. Brzezina, Polszczyzna Żydów, Warszawa 1986. A. Krasowska, Polsko-żydowskie pogranicza językowe – stan i perspektywy badań, „Rozprawy Komisji Językowej ŁTN” 2019, s. 149-171. M. Bańko i in., Nie całkiem obce. Zapożyczenia wyrazowe w języku polskim i czeskim, Warszawa 2016. N. Bell, We are not amused. Failed humor in interaction, Berlin-Boston-Munich 2015. The Routledge Handbook of Language and Humor, red. S. Attardo, New York – London 2017. Encyclopedia of Humor Studies, red. S. Attardo, t. 1-2, Los Angeles 2014. D. Brzozowska, Polski dowcip etniczny. Stereotyp a tożsamość, Opole 2008. J. Bartmiński, Językowe podstawy obrazu świata, wyd. 5, Lublin 2012. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W tym semestrze przewiduje się prezentowanie efektów prowadzonych przez studentów badań językowych oraz wspólną dyskusję. Zakres tematów odpowiada tematom prac magisterskich. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
metody dydaktyczne: dyskusja, metoda referatu, metody eksponujące (prezentacja) Efekty w obszarze wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metod dyskusji, referatu oraz metod eksponujących, a weryfikowane przez ocenianie ciągłe i pracę pisemną. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 1. przygotowanie do zajęć i udział w zajęciach, 2. przygotowanie i wygłoszenie referatu dotyczącego badań lingwistycznych podejmowanych w pracy magisterskiej 3. napisanie i przedstawienie promotorowi całości pracy magisterskiej. Promotor może odmówić przyjęcia pracy magisterskiej, jeśli nie przedstawiono mu kolejnych etapów jej powstawania i nie były one z nim konsultowane. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.