Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku [WH-FPZ-M-II-2-PrEdL]
Semestr letni 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Problemy edytorskie literatury XIX i XX wieku [WH-FPZ-M-II-2-PrEdL] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Evangelina Skalińska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Z. Stefanowska, "Mapa romantyzmu polskiego. Pisma z lat 1964-2007", Warszawa 2014. C. Norwid, "<<Nie są nasze - pieśni nasze>>". Wiersze religijne", wybór, wstęp, komentarz S. Sawicki, Kielce 2021. A. Mickiewicz, "Wsłuchać się w szum wód", wybór i wstęp B. Kuczera-Chachulska, Warszawa 2021. A. Mickiewicz, "Prose artistique. Coontes, essais, fragments"/ "Proza artystyczna. Opowiadania, szkice, fragmenty", wstęp i opracowanie J. Pietrzak-Thebault, Warszawa 2013. A. Mickiewicz, "Dziadów część III. Podobizny autografów. Transliteracje. Komentarze, t. I-II, oprac. edytorskie Z. Stefanowska, współpraca M. Prussak, Warszawa 1998. J. Słowacki, "Dziennik niektórych dni mego życia. Antologia zapisów diariuszowhych", pomysł i opracowanie M. Troszyński, Warszawa 2019. M. Troszyński, "Alchemia rękopisu. <<Samuel Zborowski>> Juliusza Słowackiego, Warszawa 2017. J. Słowacki, "Raptularz 1843-1849", pierwsze całkowite wydanie wraz z podobizną rękopisu, opracowanie edytorskie, wstęp, indeksy, M. Troszyński, Warszawa 1996. Cz. Miłosz, "Wiersze wszystkie", Kraków 2011. "Ich noce i dnie. Korespondencja Marii i Mariana Dąbrowskich 1905-1929", wstęp i opracowanie E. Głębicka, Warszawa 2005. V. Nabokov, "Oryginał Laury. (Umieranie to świetna zabawa)", przełożył i posłowiem opatrzył L. Engelking, Warszawa 2009. W. Gombrowicz, "Kronos", wstęp R. Gombrowicz, posłowie J. Jarzębski, przypisy R. Gombrowicz, J. Jarzębski, K. Suchanow, Kraków 2013. O. Daukszta ,"Wiersze wybrane", wybór i posłowie E. Skalińska, Lublin 2013. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Dyskusja, praca w grupach, wykład podawczy. Efekty uczenia się z zakresu wiedzy zostaną zweryfikowane podczas dyskusji na zajęciach i oceniania pracy końcowej. Efekty uczenia się z zakresu umiejętności zostaną zweryfikowane podczas pracy w grupach i oceniania pracy końcowej. Efekty uczenia się z zakresu kompetencji społecznych zostaną poddane ocenianiu ciągłemu. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenę bardzo dobrą uzyska Student, który będzie brał aktywny udział w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę przynajmniej na db+. Ocenę dobrą plus uzyska Student, który będzie brał aktywny udział w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę db. Ocenę dobrą uzyska Student, który będzie brał udział w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę dst+. Ocenę dostateczną plus otrzyma Student, który nie będzie brał aktywnego udziału w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę przynajmniej dst+. Ocenę dostateczną otrzyma Student, który nie będzie brał aktywnego udziału w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę dst. Ocenę niedostateczną uzyska Student, który nie będzie brał aktywnego udziału w zajęciach i przygotuje pracę końcową na ocenę ndst albo nie przygotuje jej w ogóle. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.