Warsztat kulturoznawcy [WH-KUZ-I-1-WarsztKul]
Semestr letni 2021/22
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Warsztat kulturoznawcy [WH-KUZ-I-1-WarsztKul] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 12 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Joanna Niewiarowska | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zagadnienia: 1. Specyfika badań kulturoznawczych Przedmiot badań (specyfika zjawisk kulturowych jako przedmiotu badań: docenianie i rozumienie specyfiki medium; współczynnik humanistyczny). formułowanie problemów badawczych 3. Specyfika języka i organizacji tekstu naukowego: a) bibliografia - metody wyszukiwania (informatoria biblioteczne, biblioteki cyfrowe, słowa kluczowe, wybrane bazy naukowe polskie i obce, np. katalogi centralne Biblioteki Narodowej, CBN Polona, ACADEMICA, JSTOR) i opisywania materiałów bibliograficznych; b) pojęcia autora i prawa autorskiego, odwołania i cytaty - techniki cytowania i sporządzania przypisów; c) Styl i gatunki wypowiedzi naukowej; d) porządek prezentacji materiału, konstrukcja i logika tekstu naukowego; e) poprawne formatowanie tekstowego dokumentu elektronicznego; f) kryteria oceny pracy naukowej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody: 1. podające - wykład konwersatoryjny (skierowany na rozwiązanie problemów praktycznych związanych z edycją tekstu, przygotowaniem bibliografii czy prezentacji komputerowej) - tekst programowy (ciąg logicznie ze sobą powiązanych informacji na temat edycji tekstu, przygotowania bibliografii, baz danych, z wykorzystaniem komputera) 2. poszukujące - ćwiczeniowo-praktyczne (wykorzystanie różnych źródeł wiedzy: Internet, dokumenty komputerowe, materiały tekstowe) - metoda projektu (praca studentów polegająca na realizacji ćwiczeń praktycznych z obsługi programów: Word i PowerPoint) 3. eksponujące - przegląd i porównanie prezentacji, stworzonych przez studentów Ocena podsumowująca (zaliczenie na ocenę) na podstawie: kolokwium z bibliografii i przypisów (zadanie na platformie Moodle), prac cząstkowych (przygotowanie bibliografii na zadany temat i planu pracy, ćwiczeń z bibliografii, opisu bibliograficznego i przypisów - Moodle lub MS Teams), aktywności na zajęciach online (MS Teams). |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Metody: 1. podające - wykład konwersatoryjny (skierowany na rozwiązanie problemów praktycznych związanych z edycją tekstu, przygotowaniem bibliografii czy prezentacji komputerowej) - tekst programowy (ciąg logicznie ze sobą powiązanych informacji na temat edycji tekstu, przygotowania bibliografii, baz danych, z wykorzystaniem komputera) 2. poszukujące - ćwiczeniowo-praktyczne (wykorzystanie różnych źródeł wiedzy: Internet, dokumenty komputerowe, materiały tekstowe) - metoda projektu (praca studentów polegająca na realizacji ćwiczeń praktycznych z obsługi programów: Word i PowerPoint) 3. eksponujące - przegląd i porównanie prezentacji, stworzonych przez studentów Ocena formująca. Efekt KU1_W09 - na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi posługiwać się warsztatem naukowym kulturoznawcy, nie zna metodyki pisania prac naukowych ani etycznych i prawnych uwarunkowań pracy naukowej; - na ocenę 3 (dst.): student zna podstawowy warsztat naukowy kulturoznawcy w zakresie pisania prac naukowych, w stopniu wystarczającym zna metodykę pisania pracy naukowej; rozumie etyczne i prawne uwarunkowania pracy naukowej - na ocenę 4 (db.): student zna warsztat naukowy kulturoznawcy niezbędny do pisania prac naukowych z zakresu kulturoznawstwa, w tym metodykę pisania pracy naukowej; rozumie etyczne i prawne uwarunkowania pracy naukowej - na ocenę 5 (bdb.): student bardzo dobrze zna warsztat naukowy kulturoznawcy niezbędny do pisania prac naukowych z zakresu kulturoznawstwa, w tym metodykę pisania pracy naukowej; rozumie etyczne i prawne uwarunkowania pracy naukowej Efekt KU1_U01 - na ocenę 2 (ndst.): student korzysta z podstawowych polskich baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, ale nie potrafi dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła; zebranej wiedzy nie potrafi w pełni przedstawić w formie opisu stanu badań, wyczerpującej bibliografii, przypisu w pracy naukowej; - na ocenę 3 (dst.): student korzysta z podstawowych polskich baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, ale nie zawsze potrafi dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła; zebraną wiedzy potrafi przedstawić w formie opisu stanu badań, bibliografii, przypisu w pracy naukowej; - na ocenę 4 (db.): student korzysta z podstawowych polskich i obcych baz danych w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, ale nie zawsze potrafi dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła; zebraną wiedzy potrafi przedstawić w formie opisu stanu badań, bibliografii, przypisu w pracy naukowej; - na ocenę 5 (bdb.): student sprawnie korzysta z różnorodnych baz danych (polskich i obcych) w celu samodzielnego wyszukiwania literatury przedmiotu odpowiedniej do danego problemu badawczego z zakresu kulturoznawstwa i nauk o kulturze, a także potrafi dokonać analizy i syntezy pozyskanych informacji oraz krytycznej oceny ich źródła; zebraną wiedzę potrafi przedstawić w formie opisu stanu badań, wyczerpującej bibliografii, przypisu w pracy naukowej; Efekt KU1_U03 - na ocenę 2 (ndst.): student nie potrafi sprawnie korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych (zwłaszcza Internetu) w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze; nie potrafi poprawnie zredagować pracy pisemnej ani przygotować prezentacji multimedialnej za pomocą odpowiedniego oprogramowania; - na ocenę 3 (dst.): student potrafi korzystać z podstawowych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze; nie potrafi dostatecznie poprawnie zredagować pracy pisemnej ani przygotować poprawnej prezentacji multimedialnej za pomocą odpowiedniego oprogramowania; - na ocenę 4 (db.): student potrafi korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze; potrafi poprawnie zredagować pracę pisemną i przygotować prezentację multimedialną za pomocą odpowiedniego oprogramowania; - na ocenę 5 (bdb.): student potrafi sprawnie korzystać z zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych w celu uzyskania wartościowych informacji i źródeł niezbędnych do rozwiązania problemu badawczego z obszaru kulturoznawstwa i nauk o kulturze; potrafi poprawnie zredagować pracę pisemną i przygotować prezentację multimedialną za pomocą odpowiedniego oprogramowania; Efekt KU1_K05 - na ocenę 2 (ndst.): student nie stosuje się do wymagań rzetelności naukowej, etyki naukowej i zawodowej w zakresie wykorzystywania warsztatu naukowego kulturoznawcy podczas prowadzenia badań naukowych, pisania prac zaliczeniowych, tzn. nie umie zastosować odpowiednich zasad wykorzystywania cudzego dorobku naukowego, nie zna zasad cytowania i konstruowania przypisu naukowego. - na ocenę 3 (dst.): student stosuje się do wymagań rzetelności naukowej, etyki naukowej i zawodowej w zakresie wykorzystywania warsztatu naukowego kulturoznawcy podczas prowadzenia badań naukowych, pisania prac zaliczeniowych: zna i potrafi stosować metody wykorzystywania dorobku intelektualnego innych; nie zawsze poprawnie stosuje odpowiednie zasady cytowania i konstruowania przypisu naukowego do różnych źródeł. - na ocenę 4 (db.): student stosuje się do wymagań rzetelności naukowej, etyki naukowej i zawodowej w zakresie wykorzystywania warsztatu naukowego kulturoznawcy podczas prowadzenia badań naukowych, pisania prac zaliczeniowych: zna i potrafi stosować metody wykorzystywania dorobku intelektualnego innych; stosuje odpowiednie zasady cytowania i konstruowania przypisu naukowego do różnych źródeł. - na ocenę 5 (bdb.): student stosuje się do wymagań rzetelności naukowej, etyki naukowej i zawodowej w zakresie wykorzystywania warsztatu naukowego kulturoznawcy podczas prowadzenia badań naukowych, pisania prac zaliczeniowych: bardzo dobrze zna i potrafi stosować różne metody wykorzystywania dorobku intelektualnego innych; stosuje odpowiednie zasady cytowania i konstruowania przypisu naukowego do różnych źródeł. Ocena podsumowująca (zaliczenie na ocenę) na podstawie: kolokwium z bibliografii i przypisów (zadanie na platformie Moodle), prac cząstkowych (przygotowanie bibliografii na zadany temat i planu pracy, ćwiczeń z bibliografii, opisu bibliograficznego i przypisów - Moodle lub MS Teams), aktywności na zajęciach online (MS Teams). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.