Lider i manager w kulturze [WH-KUZ-M-I-3-LidManK]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Lider i manager w kulturze [WH-KUZ-M-I-3-LidManK] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Majewski | ||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest prezentacja modeli zarządczych (przywódczych i menadżerskich), odpowiadających założeniom działalności kulturalnej, odwołujących się tym samym do specyfiki zarządzania instytucjami, do zadań których należy opieka nad długim trwaniem kultury jako systemu dóbr i wartości, kształtujących postawy indywidualne oraz wspólnotowe. W trakcie zajęć poruszone zostaną m.in. następujące zagadnienia: 1) Kultura i działalność kulturalna jako podmiot zarządzania. 2) Zarządzanie jako proces: a) planowanie a zarządzanie strategiczne; b) organizacja a finansowanie działalności; c) przewodzenie a formy nadzoru zewnętrznego; d) kontrola a instrumenty parametryczne: mikroskala (np. audyt), makroskala (statystyka, wskaźniki efektywności, normy ISO). 3) Modele zarządcze (aspekty przywódcze i menadżerskie) i typy przywództwa. 4) Społeczno-gospodarczy kontekst przywództwa. 5) Zarządzanie kryzysowe i zarządzanie zmianą, z uwzględnieniem kontekstu pandemii). 6) Analiza czynników sukcesu i porażki w przywództwie. 7) Analiza doświadczenia wybranych liderek i liderów zarządzania instytucjami kultury z uwzględnieniem udziału w zajęciach zaproszonych gości. 8) Zarządzanie a specyfika kultury i dziedzictwa kulturowego (np. zarządzanie humanistyczne, zasada nienastawienia na osiąganie zysku). |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć (40%). Weryfikacja pracy zaliczeniowej (60%). Efekty kształcenia w obszarze wiedzy osiągane są poprzez wykład a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności osiągane są poprzez dyskusję a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur oraz poprzez ocenę pracy zaliczeniowej, poświęconej zagadnieniu, mieszczącemu się w merytorycznym zakresie zajęć. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych osiągane są przez dyskusję a weryfikowane przez ocenianie ustawiczne aktywności podczas zajęć, z uwzględnieniem znajomości lektur oraz poprzez ocenę pracy zaliczeniowej, poświęconej zagadnieniu, mieszczącemu się w merytorycznym zakresie zajęć. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena BDB – student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze, wyciąga wnioski, dotyczące zarządzania i przywództwa, porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną opisując procesy i zjawiska związane z problematyką zarządzania; student prezentuje własne poglądy i opinie na temat zarządzania; podejmując próby zastosowania poznanych metod badawczych, zachowuje obiektywizm w formułowaniu wniosków. Ocena DB – student identyfikuje i charakteryzuje metody badawcze, porządkuje zdobytą wiedzę teoretyczną, opisując procesy i zjawiska związane z problematyką zarządzania; student prezentuje własne poglądy i opinie na temat zarządzania; podejmując próby zastosowania poznanych metod badawczych, nie zachowuje obiektywizmu w formułowaniu wniosków. Ocena DST – student identyfikuje metody badawcze i podejmuje próby wnioskowania. Ocena NDST – student nie spełnia kryteriów, stosowanych przy ocenie dostatecznej. Przygotowanie prezentacji lub pracy pisemnej (po semestrze zimowym – jej konspektu), zawierających tekst o objętości min. 10 tys. znaków ze spacjami. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
link do dyżuru: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a21e4de2e9c1c4b098f9eaf6ced5b2038%40thread.tacv2/conversations?groupId=84c920f8-23c8-4486-86f2-c7148436fc47&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.