Scandinavian Design - Culture and Marketing [WH-KON-ScanDes]
Semestr zimowy 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Scandinavian Design - Culture and Marketing [WH-KON-ScanDes] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Wiśnicka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a-BR6yDtIcPh3zSNTEB1koXhy4WHapx0M3QeE8agBN1k1%40thread.tacv2/conversations?groupId=cb24a815-1613-48b2-b924-e7e3f6c26a6b&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kjetil Fallan, Design History: Understanding Theory and Method, Berg Publishers: Oxford 2010. Charlotte Fiell, Peter Fiell, Scandinavian Design, Taschen: Berlin 2013. Pekka Korvenmaa, Finnish Design, Aalto University Press: Helsinki 2014. Mark Mussari, Danish Modern, Bloomsbury Academic: London 2016. Elizabeth Wilhide, Scandinavian Home: A Comprehensive Guide to Mid-Century Modern Scandinavian Designers, Quadrille Publishing: London 2016. Rita Taskinen [ed.], Design From Finland, Teollisuustaiteen Liitto ORNAMO, 1992. Harri Kahla, The Other Modernism: Finnish Design and National Identity, [in] Finnish Modern Design: Utopias, Ideas and Everyday Realities, 1930-1997 [exhibition catalogue], ed. Marianne Aav, Nina Stritzler-Levine, Bard Graduate Center for Studies in the Decorative Arts and Yale University Press, 1998, pp. 29-51. Anna Wiśnicka, Finnishness revised – tradition, innovation and creative simplicity in the design philosophy of Simo Heikkilä, [in:] Simo Heikkila – Works, Helsinki–Jyväskylä, 2016 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wstęp. Krótka historia kultury w Skandynawii. 2. Co to jest design. Geneza designu w Europie i Skandynawii. 3. Fiński design. Narodziny modernizmu. 4. Aalto i wielcy projektanci fińscy. 5. Design Szwecji. Od regionalizmu do stylu IKEA. 6. Design Norwegii. Geneza i cechy stylowe 7. Dania - kraj designu. 8. Wielcy Duńczycy i ich rola w kształtowaniu nowoczesnego wzornictwa. 9. Rola kobiet w designie Północy. 10. Design a architektura - naturalna symbioza w krajach nordyckich. (2x) 11. Marketing i promocja designu w Skandynawii 12. Prawda i natura - cechy tzw. stylu skandynawskiego. 13-15. Kultura Krajów Nordyckich |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład. Dyskusja. Prezentacje multimedialne. Metodyka Design Thinking Weryfikacja - prezentacja zaliczeniowa |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywność na zajęciach. 10% Udział w dyskusjach 10% Zaliczenie w formie prezentacji przez MOODLE 60% Maksymalnie 2 nieobecności. 20% UWAGA Zajęcia w semestrze zimowym odbywają się w aplikacji MS Teams. Link do zespołu (NORDIC COUNTRIES OGUN) oraz wszystkie dodatkowe informacje na platformie Moodle. https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2b4420cb96c74c5699bbd8417f5e8f77%40thread.tacv2/conversations?groupId=18f3526b-2be8-4d43-bcc7-554357975934&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 KRYTERIA OCENIANIA na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące historii skandynawskiego designu i chronologii, potrafi rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, potrafi częściowo rozpoznać i nazwać projektantów/szkoły na podstawie materiału wizualnego. na ocenę DST - student podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu historii designu, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu chronologii, ma problemy z rozpoznaniem i nazwaniem projektantów/szkół na podstawie materiału wizualnego. na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu historii i chronologii, brakuje mu podstaw by określić style i szkoły we wzornictwie oraz wymienić najważniejszych twórców. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
n/d |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.