Seminarium [WSE-EK-SEMLIC]
Semestr letni 2021/22
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium [WSE-EK-SEMLIC] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 2 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jolanta Pakulska |
Literatura: |
Literatura zależna od tematyki pracy zaliczeniowej. Literatura dotycząca metodyki i metodologii przygotowywania pracy 1. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej. Wrocław 1967. 2. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2007 3. Chava Frankfort-Nachmias, David Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001. 4. Wolański A., Edycja tekstów. Praktyczny poradnik, Warszawa 2008. 5. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków 1992. 6. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Poznań 1996. 7. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z Internetu. Jak korzystać z Internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2010. 8. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich, Warszawa 2005. Literatura uzupełniająca: 1. Rudniański J., Sprawność umysłowa, Warszawa 1984. 2. Rudniański J., Uczelnia i ty. Technologia pracy umysłowej, Warszawa 1983. 3. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, Warszawa 1971. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie. Harmonogram zajęć 2 - 11. Prezentacja fragmentów prac licencjackich 12. Kontrola pełnej wersji pracy 13. Procedura dyplomowania 14. Tezy na egzamin dyplomowy 15. Podsumowanie |
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
OPIS METODY DYDAKTYCZNEJ Efekty w zakresie umiejętności i kompetencji osiągnięte zostaną z zastosowaniem metod poszukujących (samodzielnego uczenia się) z obszaru dyskusji: - seminaryjna - opiera się na kompetentnych wypowiedziach przygotowanych do dyskusji studentów, w trakcie seminarium promotor wprowadza w temat, organizuje i kieruje dyskusją, porządkuje, podsumowuje wypowiedzi studentów, dokonuje oceny przygotowania do dyskusji, formy wypowiedzi, udziału w dyskusji, - referat - przygotowane przez studentów referaty stanowią wprowadzenie i podstawę do dyskusji, jej poprawna realizacja wymaga właściwego doboru tematu i źródeł, problemowego ujęcia treści inspirujących dyskusję, sposobu wygłoszenia (unikanie czytania) i podsumowania w formie ustalenia wyników dyskusji. SPOSÓB WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Efekty w zakresie umiejętności i kompetencji weryfikowane będą na podstawie treści zawartych w poszczególnych elementach pracy dyplomowej: konspekt pracy, kwerenda bibliograficzna, projekt procedury badawczej, przegląd literatury, rozdziały pracy dyplomowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Do zaliczenia semestru konieczne jest złożenie do dziekanatu całej pracy licencjackiej. Ocena zależy od wartości merytorycznej i formalnej złożonej pracy. |
Uwagi: |
dr Pakulska |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.