Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna [WNP-PE-ZDR]
Semestr zimowy 2021/22
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia, pierwsza pomoc przedmedyczna [WNP-PE-ZDR] | ||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2021/22 [2021/22_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, poniedziałek (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 13:15 - 14:45
sala e-learning e-learning jaki jest adres?
wielokrotnie, środa (niestandardowa częstotliwość), 16:45 - 18:15
sala e-learning e-learning jaki jest adres? |
||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 22 | ||||||||||||
Limit miejsc: | 23 | ||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||
Prowadzący: | Izabela Gątarek | ||||||||||||
Literatura: |
Literatura uzupełniająca Gromadzka-Ostrowska J., Włodarek D., Toeplitz Z., Edukacja prozdrowotna, Warszawa 2003, Wydawnictwo Naukowe Novum. Jaczewski A., Komosińska K., Wybrane zagadnienia z edukacji zdrowotnej, Płock 2004, CeDeWu Karski J.B., Praktyka i teoria promocji zdrowia, Warszawa 2003 |
||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład problemowy - Poświęcony omówieniu wybranych problemów z zakresu edukacji zdrowotnej, profilaktyki i prewencji zdrowotnej. Wykład konwersatoryjny - Wykład połączony z bezpośrednią aktywnością samych słuchaczy, skierowaną na rozwiązanie wybranych problemów teoretycznych lub praktycznych z zakresu edukacji i profilaktyki zdrowotnej. Efekty w obszarze wiedzy i umiejętności są osiągane takimi metodami jak: wykład problemowy i konwersatoryjny, indywidualną lekturą tekstów, a weryfikowane egzaminem końcowym. Efekty w obszarze kompetencji są osiągane takimi metodami jak: udział w wykładach problemowych i konwersatoryjnych, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane egzaminem końcowym oraz aktywnością studenta na zajęciach. |
||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę dst (3) -Student w zakresie ograniczonym wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną . Charakteryzuje wybrane obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia. W ograniczonym zakresie omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Dobiera i wykorzystuje zaledwie kilka dostępnych narzędzi do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa. na ocenę dst+ (3+) Student w zakresie niepełnym wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną . Charakteryzuje wybrane obszary działania i metody stosowane w promocji zdrowia. W niepełnym zakresie omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Dobiera i wykorzystuje zaledwie kilka dostępnych narzędzi do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa. Prezentuje postawę wrażliwości na zagadnienia związane z prozdrowotnym budowaniem potencjału człowieka. na ocenę db (4) Student poprawnie wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną. Poprawnie omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa. Konstruuje programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w oparciu o właściwie dobrany model promocji zdrowia oraz metody i techniki edukacji zdrowotnej. Prezentuje postawą osobistą wzór zachowań promujących zdrowie. na ocenę db+ (4+) Student wnikliwie wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną. Charakteryzuje obszary działania i dogłębnie omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, warunkujących stan zdrowia jednostki i społeczeństwa. Kreatywnie konstruuje programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w oparciu o właściwie dobrany model promocji zdrowia oraz metody i techniki edukacji zdrowotnej. Prezentuje postawą osobistą wzór zachowań promujących zdrowie. na ocenę bdb (5) Student wnikliwie wskazuje i tłumaczy różnice pomiędzy promocją zdrowia a profilaktyką i edukacją zdrowotną. Charakteryzuje obszary działania i szczegółowo omawia zasady budowania programów promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Dobiera i wykorzystuje dostępne narzędzia do oceny czynników biologicznych, społeczno-ekonomicznych i kulturowo-środowiskowych, dokonuje ich wnikliwej i krytycznej oceny. Kreatywnie konstruuje programy promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej w oparciu o właściwie dobrany model promocji zdrowia oraz metody i techniki edukacji zdrowotnej. Prezentuje postawą osobistą wzór zachowań promujących zdrowie. Wykazuje otwartość dla współpracy z indywidualnymi osobami, rodzinami, grupami wsparcia i instytucjami pracującymi na rzecz zdrowia społeczeństwa. |
||||||||||||
Uwagi: |
2 rok II stopnia - PEDAGOGIKA - studia stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.