Język polski akademicki dla cudzoziemców [WH-KON-JpAkad-L]
Semestr letni 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Język polski akademicki dla cudzoziemców [WH-KON-JpAkad-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Vira Neszew | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Ewa Lipińska , Elżbieta Grażyna Dąmbska, Pisać jak z nut. Podręcznik rozwijający sprawność pisania, UNIVERSITAS, Kraków 2016. 2. Małgorzata Januszewicz, Pisz po polsku!, wyd. Pozdrowienia z Polski, Jelenia Góra 2021. 3. Izabela Kugiel-Abuhasna, Studiologia. Podręcznik polskiego języka naukowego dla cudzoziemców na poziomie B1, wyd. Studiologia, Kraków 2019. 4. Anna Seretny, Kto czyta - nie błądzi. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (B2, C1), UNIVERSITAS, Kraków 2007. 5. Elżbieta Zarych, Przejdź na wyższy poziom, wyd. Nowela, Poznań 2014. 6. Co raz wejdzie do głowy - już z niej nie wyleci, czyli frazeologia prosta i przyjemna. Podręcznik dla uczniów, pomoc dla nauczycieli (B1-C1), Anna Pięcińska 7. Per aspera ad astra. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C1), Anna Seretny 8. Przygoda z gramatyką. Fleksja i słowotwórstwo imion. Ćwiczenia funkcjonalno-gramatyczne dla cudzoziemców (B2, C1), Józef Pyzik 9. Oswoić tekst. Podręcznik kompozycji i redakcji tekstów użytkowych dla poziomu B2 i C1 , Andrzej Ruszer 10. Na łamach prasy, cz. I i II. Podręcznik do nauki języka polskiego. Ćwiczenia rozwijające sprawność czytania (C2), Bogusław Kubiak 11. Celuję w C2. Zbiór zadań do egzaminu certyfikatowego z języka polskiego jako obcego na poziomie C2, Anna Butcher, Iwona Janowska, Grażyna Przechodzka, Grażyna Zarzycka 12. Lektury podręczne. Antologia tekstów satyrycznych dla cudzoziemców, którzy dobrze znają język polski, Ewa Lipińska |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody oceny: zaliczenie na ocenę. Praca studenta oceniana jest przez cały rok trwania zajęć na podstawie złożonych prac pisemnych, ocenianych pod względem poprawności językowej, obecności i aktywności na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa = średnia ocen ze wszystkich zadań na Moodle + test końcowy+ brak nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.