Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Blogosfera [WT-DKS-DMBL] Semestr letni 2021/22
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Blogosfera [WT-DKS-DMBL]
Zajęcia: Semestr letni 2021/22 [2021/22_L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy poniedziałek, 16:45 - 18:15
sala 116 s. konferencyjna
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 15
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Milena Kindziuk
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Mazurek G., Blogi i wirtualne społeczności – wykorzystanie w marketingu, Kraków 2008.

2. Pietrzak M., Blogobojni – czyli o nowych mediach w Kościele, Kraków 2017.

3. Sidorowicz R., Teleobecne „ja”. Językowa autoprezentacja nadawcy w blogu, Szczecin 2013.

4. Szews P., Mikroblog – odmiana blogu czy oddzielny gatunek, Folia Litteraria Polonica 2 (20) 2013, s. 271-289.

Literatura uzupełniająca:

Burno K., Blog jako nowa forma komunikowania politycznego, Toruń 2013.

Goździaszek Ł., Prawo blogosfery, Warszawa 2014.

Historia. Polityka. Dyplomacja. Blogosfera MSZ, red. K. Stembrowicz, Warszawa 2014.

Olechnicki K., Fotoblogi, pamiętniki z opcją przekazu. Fotografia i fotoblogerzy w kulturze konsumpcyjnej, red. naukowy W. Godzic, Warszawa 2009.

Tarczydło B. , Kondak A. , Komunikacja poprzez bloga osobistego i jej wartość dla interesariuszy. Wyniki badań, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie

2017, nr 4, s. 95-106.

Zakres tematów:

1. Przeobrażenia blogosfery: od elektronicznego pamiętnika do wykorzystania bloga indywidualnego jako sposobu zaistnienia w wirtualnej rzeczywistości. Blog jako metoda kreowania wizerunku oraz promocji treści i materiałów własnych.

2. „Trending topic” w blogosferze (na podstawie najnowszych wyników badań). Zasady i etapy tworzenia bloga, zakres tematyczny, stylistyka języka.

3. Specyfika jednoautorskich blogów dziennikarskich w sieci na wybranych przykładach. Interaktywność w blogosferze; dialogi, komentarze, poufałość między nadawcą i odbiorcą.

4. Opiniotwórczość blogów dziennikarskich. Blogi reportażowe jako źródło informacji dziennikarskiej.

5. Vlogi i fotoblogi dziennikarskie. Zastosowanie praktyczne.

6. Blogi i mikroblogi. Twitter - osobny gatunek mikrobloga; miejsce dyskusji i wymiany poglądów; najszybsze źródło informacji. Obrona przed fake newsami.

7. Specyfika blogosfery politycznej; blogi i mikroblogi polityków. Wykorzystanie blogosfery w kampaniach wyborczych.

8. Sieć wiary i niewiary - duchowość w blogosferze; pasja treści. Zastosowanie biblijnych kodów kulturowych i zasad pisowni języka religijnego. Analiza na wybranych przykładach.

9. Blogi modowe. Zmiany wizerunku marek odzieżowych; zachęta do zakupów.

10. Język mikroblogów na przykładzie tweetów o tematyce związanej z literaturą, kulturą i sztuką. Zwięzłość i kondensacja przekazu. Poszerzanie #hashtagów.

11. Wieloautorskie blogi tematyczne (informacyjne, branżowe). Analiza wybranych blogów.

12. Różne typy gatunków dziennikarskich na blogach. Specyfika języka dziennikarskiego. Analiza wybranych blogów.

13. Tworzenie blogów własnych. Pasja, motywacje, inspiracje.

14. Tworzenie mikroblogów własnych (profil na Twitterze).

15. Prezentacja projektów studenckich. Podsumowanie.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metoda podająca (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny); metodą sytuacyjna, metoda projektu.

1.realizowany metodą podającą (wykład problemowy).

2.realizowany metodą podającą i problemową (metoda sytuacyjna).

3. realizowany metodą podającą, problemową oraz metodą programową.

4. realizowany podającą, problemową oraz metodą programową.

5. realizowany podającą, problemową oraz metodą programową.

Metody i kryteria oceniania:

1. uzyskanie średniej ocen co najmniej dostatecznej z ocen cząstkowych (za sprawdzian w połowie semestru oraz za aktywność i pracę podczas zajęć, za przygotowanie projektu własnego blogu i mikroblogu na zakończenie semestru).

2. uzyskanie pozytywnej, co najmniej dostatecznej oceny za przygotowanie projektu własnego blogu i mikroblogu na zakończenie semestru.

3. obecność na wykładzie (dopuszczalne są dwie nieusprawiedliwione nieobecności).

4. praca podczas zajęć.

Uwagi:

dm1-pra

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)