TIK w pracy z uczniem obcojęzycznym [WNH-KRS-KDN-TIK]
Semestr letni 2021/22
Konwersatorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | TIK w pracy z uczniem obcojęzycznym [WNH-KRS-KDN-TIK] | ||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2021/22 [2021/22_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||
Terminy i miejsca:
|
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 14:15 - 15:45
sala e-learning e-learning jaki jest adres?
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 16:00 - 17:30
sala e-learning e-learning jaki jest adres?
jednokrotnie, sobota (konkretny dzień, zobacz opis przedmiotu), 17:45 - 19:15
sala e-learning e-learning jaki jest adres? |
||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||
Liczba osób w grupie: | 32 | ||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||
Prowadzący: | Łukasz Tupacz | ||||||||
Literatura: |
1. M. Ostrowska, D. Sterna, Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach, CEO, Warszawa 2015. 2. A. Ślósarz, Metoda wizualizacji słów kluczowych wiersza, [w:] Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematyzmem a kreatywnością, red. naukowa K. Maciejak, M. Trysińska, Warszawa 2019. Do pobrania: Pitler, Hubbel, Kuhn, Efektywne wykorzystanie nowych technologii na lekcjach, CEO: https://civitas.com.pl/pl/p/PITLER-HUBBEL-KUHN-EFEKTYWNE-WYKORZYSTANIE-NOWYCH-TECHNOLOGII/71 |
||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć uczestnicy kursu zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji glottodydaktycznej. Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach: 1. Rola TIK w nauczaniu języka polskiego jako obcego. 2. Wykorzystywanie narzędzi cyfrowych. 3. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów. 5. Uczenie kooperatywne. 6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji: CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET. |
||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład konwersatoryjny, prezentacje multimedialne, metody ćwiczeniowo-praktyczne, dyskusje. Udział w zajęciach, zadania do samodzielnej realizacji (np. lektura tekstu, pisemna odpowiedź na pytania, wykonywanie zleconych ćwiczeń). |
||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Oceniania jest aktywność na zajęciach, udział w dyskusjach, wykonywanie zleconych ćwiczeń, lektura zalecanej bibliografii. Na ocenę bardzo dobrą student swobodnie posługuje się programami i platformami wspierającymi nauczanie. Na ocenę dobrą student posługuje się większością narzędzi informatycznych stosowanych w nauczaniu. Na ocenę dostateczną student z pomocą wykładowcy potrafi wykorzystać narzędzia informatyczne w pracy dydaktycznej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.