Pedagogika przedszkolna [WNP-PPW-PPC]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Pedagogika przedszkolna [WNP-PPW-PPC] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
wielokrotnie, wtorek (niestandardowa częstotliwość), 9:45 - 11:15
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sandra Skorza | ||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
1. Metoda podająca- opowiadanie, wyjaśnienia, pogadanki i pracy ze źródłem pisanym, prezentacje filmu dydaktycznego, materiału w postaci slajdów. 2. Metoda praktyczna- ćwiczenia przedmiotowe, metody pokazu i oparte na praktycznej działalności studenta 3. metoda problemowa- aktywizująca: włączanie studentów w dyskusje dydaktyczne (burza mózgów), metoda przypadków, Oprócz zajęć planowana jest praca własna studenta (poza zajęciami). Będzie ona przeznaczona na zapoznanie się z literaturą przedmiotu oraz wykonaniem zadań wynikających z treści przedmiotu. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się następujące kryteria: 1. Obecność na ćwiczeniach 2. Aktywność na ćwiczeniach 3. Pisemne referaty/prezentacje/zadania 4. Zaliczenia wiedzy podczas kolokwium – należy udzielić odpowiedzi na pytania obejmujące treści zawarte w sylabusie, posługując się przy tym wiadomościami z literatury, jak i własnymi osadami. Kryteria oceniania: Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest otrzymanie z każdej aktywności ocenianej punktowo co najmniej połowy maksymalnej liczby punktów przyznawanej za daną aktywność. Łączna liczba punktów otrzymanych przez studenta jest przeliczana na ocenę zgodnie z zasadą: 91% i więcej ocena bardzo dobra 81%-90% ocena dobra plus 71%-80% ocena dobra 61%-70% ocena dostateczna plus 51%-60% ocena dostateczna 0%-50% ocena niedostateczna Ocena dst (3,0) Student zna w stopniu dostatecznym paradygmaty edukacji przedszkolnej ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym; wyzwania, zadania i funkcje przedszkolnej ; zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej. Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki przedszkolnej w stopniu dostatecznym; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka w wieku przedszkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dostatecznym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych i respektowania norm moralnych u dzieci przedszkolnych. Ocena dst plus (3,5) Student zna w stopniu dostatecznym paradygmaty edukacji przedszkolnej ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym; wyzwania, zadania i funkcje przedszkolnej ; zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej. Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki przedszkolnej w stopniu dostatecznym; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka w wieku przedszkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dostatecznym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych postaw i respektowania norm moralnych u dzieci przedszkolnych Ocena dobry (4,0) Student zna w stopniu dobrym paradygmaty edukacji przedszkolnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym; wyzwania, zadania i funkcje przedszkolnej ; zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej. Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, zwykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki przedszkolnej w stopniu dobrym ; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka w wieku przedszkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych postaw i respektowania norm moralnych u dzieci przedszkolnych. Ocena dobry (4,5) Student zna w stopniu dobrym paradygmaty edukacji przedszkolnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym; wyzwania, zadania i funkcje przedszkolnej ; zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej. Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, zwykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki przedszkolnej w stopniu dobrym ; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka w wieku przedszkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych i respektowania norm moralnych u dzieci przedszkolnych. Ocena bardzo dobry (5,0) Student zna w stopniu bardzo dobrym paradygmaty edukacji przedszkolnej, ich uwarunkowania i konsekwencje przyjętych założeń teoretycznych w pracy z dzieckiem w środowisku przedszkolnym; wyzwania, zadania i funkcje przedszkolnej ; zna specyfikę przedmiotową i metodologiczną pedagogiki przedszkolnej. Student potrafi wnikliwie, refleksyjnie obserwować, analizować i diagnozować sytuacje i zdarzenia pedagogiczne, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy w obszarze pedagogiki przedszkolnej w stopniu bardzo dobrym ; student potrafi projektować i prowadzić działania pedagogiczne, rozpoznawać potrzeby, możliwości i uzdolnienia każdego dziecka w wieku przedszkolnym, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania; student w stopniu bardzo dobrym prezentuje postawę gotowości do kształtowania właściwych i respektowania norm moralnych u dzieci przedszkolnych. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.