Psychologiczno-pedagogiczne aspekty językowej edukacji dziecka [WNP-PPW-PPAJE]
Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologiczno-pedagogiczne aspekty językowej edukacji dziecka [WNP-PPW-PPAJE] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
każdy wtorek, 11:30 - 13:00
(sala nieznana) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Błażejewska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Andrzejewska E., Kształcenie nauczycieli języków obcych na potrzeby edukacji wczesnoszkolnej, Języki Obce w Szkole, 2008. Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej, Języki Obce w Szkole, 2008. Brzeziński J., Nauczanie języków obcych dzieci, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1987. Iluk J., Teoria i praktyka nauczania języków obcych w przedszkolu, Języki Obce w Szkole, 2008. Jaworowska A., Rozwijanie sprawności receptywnych w przedszkolnym nauczaniu języka obcego, Języki Obce w Szkole, 2008. Kobielska-Kalisz J., ACTION NOW! Jak uaktywnić ruchowo uczniów na lekcjach języka angielskiego w klasach I-III szkoły podstawowej, Języki Obce w Szkole, 2009. Kupisiewicz C. (red.), Myśliciele – o wychowaniu, Graf Punkt Warszawa 2000. Kurcz I., Język a psychologia, WSiP, Warszawa 1992. Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Wagros, Poznań 2001. Wilczyńska W., O autonomii w przyswajanie języka obcego, PWN Warszawa, 1999. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Kompetencje językowe 2. Sprawności receptywne 3. Mówienie 4. Predyspozycje rozwojowe we wczesnym dzieciństwie do uczenia się języka 5. Kompetencje nauczyciela w procesie nauki języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym 6. Zasady nauczania języka obcego 7. Strategie nauczania/uczenia się we wczesnym dzieciństwie 8. Metody 9. Zabawa – podstawowa forma aktywności 10. Teoria wieku krytycznego |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: 1. Metody podające (mini wykłady informacyjne i konwersatoryjne) 2. Metody poszukujące a. problemowe (sytuacyjna, giełda pomysłów), b. ćwiczeniowo - praktyczne (ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy), c. dyskusji (referat) 3. Metoda eksponująca (pokaz) Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne przygotowywanie pomocy dydaktycznych oraz prezentacji Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu), 2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach), 3. przygotowanie prezentacji, 4. zaliczenie kolokwium pisemnego. Na ocenę końcową składają się: kolokwium pisemne – max. 30 pkt.; aktywność podczas zajęć – max.10 pkt. przygotowanie scenariusza zajęć - max.10 pkt. Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 50. 50-47 – ocena 5,0 46-42 – ocena 4,5 41-37 – ocena 4,0 36-32 – ocena 3,5 31-27 - ocena 3,0 26 i poniżej – ocena 2,0 Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie min. 16 pkt. z kolokwium. Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu), 2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach), 3. przygotowanie prezentacji, 4. zaliczenie kolokwium pisemnego. Na ocenę końcową składają się: kolokwium pisemne – max. 30 pkt.; aktywność podczas zajęć – max.10 pkt. przygotowanie scenariusza zajęć - max.10 pkt. Maksymalna liczba punktów możliwych do zdobycia wynosi 50. 50-47 – ocena 5,0 46-42 – ocena 4,5 41-37 – ocena 4,0 36-32 – ocena 3,5 31-27 - ocena 3,0 26 i poniżej – ocena 2,0 Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie min. 16 pkt. z kolokwium. Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.