Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Socjologia badania opinii publicznej [WNHS-ZDK2-SBOP] Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Socjologia badania opinii publicznej [WNHS-ZDK2-SBOP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 9:45 - 11:15
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 26
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Uklańska
Literatura:

E.Noelle-Neumann, Spirala milczenia, Poznań 2004.

R.Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Kraków 1997.

A.Sułek, Sondaż polski, Warszawa 2001.

W.Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005.

E. Młyniec, Opinia publiczna. Elementy teorii i praktyki politycznej, Toruń 2015.

W.Lippman, Public Opinion, dostęp na stronie: https://wwnorton.com/college/history/america-essential-learning/docs/WLippmann-Public_Opinion-1922.pdf

B. Dobek-Ostrowska, Media masowe i aktorzy polityczni w świetle studiów nad komunikowaniem masowym, Wrocław 2004.

B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Teoria i praktyka propagandy, Wrosław 1999.

Mity i stereotypy w polityce. Przeszłość i teraźniejszość, red. A. Kasińska-Metryka, Toruń 2010.

A. Hess, Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce, Kraków 2013.

H. Blumer, Interakcjonizm symboliczny. Perspektywa i metoda, Kraków 2007.

Zakres tematów:

Wprowadzenie w zagadnienia opinii publicznej

Koncepcje opinii publicznej-cz.1

Koncepcje opinii publicznej - cz.2

Funkcje badań opinii publicznej

Instytucjonalizacja badań nad opinią publiczną

Manipulacja opinią publiczną

Błędy w sondażach

Stereotypy i opinia publiczna

Podmioty opinii publicznej-cz.1.

Podmioty opinii publicznej-cz.2

Liderzy opinii publiczne

Sondaże przedwyborcze

Marketing polityczny i opinia publiczna

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Omawianie zagadnień w formie wykładu wspieranego prezentacją .pptx wspomagane metodami aktywizującymi studentów, np. zagadnienia do dyskusji.

Zaliczenie w postaci testu z pytaniami zmkniętymi i otwartymi, ktory będzie umieszczony na platformie Moodle.

ECTS:

aktywność na platformie e-leraningowej -30 g.

przygotowanie do testu - 10 godz.

praca samodzielna (na platformie e-learningowej, przygotowanie do zajęć) - 15 godz.

konsulatcje na platformie e-learningowej - 5 godz.

Metody i kryteria oceniania:

Test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi na platformie Moodle.

Zaliczenie to udzielenie właściwej odpowiedzi na co najmniej 60% pytań postawionych na egzaminie.

ocena 3 - odpowiedzi 60% pytań

ocena 3+ - odpowiedzi na 70% pytań

ocena 4 - odpowiedzi na 80% pytań

ocena 4+ - odpowiedzi na 90% pytań

ocena 5 - odpowiedzi na 100% pytań

Uwagi:

1 rok II st. zdk kon.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)