Socjologia badania opinii publicznej [WNHS-ZDK2-SBOP]
Semestr zimowy 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Socjologia badania opinii publicznej [WNHS-ZDK2-SBOP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Uklańska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
E.Noelle-Neumann, Spirala milczenia, Poznań 2004. R.Dyoniziak, Sondaże a manipulowanie społeczeństwem, Kraków 1997. A.Sułek, Sondaż polski, Warszawa 2001. W.Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, Gdańsk 2005. E. Młyniec, Opinia publiczna. Elementy teorii i praktyki politycznej, Toruń 2015. W.Lippman, Public Opinion, dostęp na stronie: https://wwnorton.com/college/history/america-essential-learning/docs/WLippmann-Public_Opinion-1922.pdf B. Dobek-Ostrowska, Media masowe i aktorzy polityczni w świetle studiów nad komunikowaniem masowym, Wrocław 2004. B. Dobek-Ostrowska, J. Fras, B. Ociepka, Teoria i praktyka propagandy, Wrosław 1999. Mity i stereotypy w polityce. Przeszłość i teraźniejszość, red. A. Kasińska-Metryka, Toruń 2010. A. Hess, Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce, Kraków 2013. H. Blumer, Interakcjonizm symboliczny. Perspektywa i metoda, Kraków 2007. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wprowadzenie w zagadnienia opinii publicznej Koncepcje opinii publicznej-cz.1 Koncepcje opinii publicznej - cz.2 Funkcje badań opinii publicznej Instytucjonalizacja badań nad opinią publiczną Manipulacja opinią publiczną Błędy w sondażach Stereotypy i opinia publiczna Podmioty opinii publicznej-cz.1. Podmioty opinii publicznej-cz.2 Liderzy opinii publiczne Sondaże przedwyborcze Marketing polityczny i opinia publiczna |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Omawianie zagadnień w formie wykładu wspieranego prezentacją .pptx wspomagane metodami aktywizującymi studentów, np. zagadnienia do dyskusji. Zaliczenie w postaci testu z pytaniami zmkniętymi i otwartymi, ktory będzie umieszczony na platformie Moodle. ECTS: aktywność na platformie e-leraningowej -30 g. przygotowanie do testu - 10 godz. praca samodzielna (na platformie e-learningowej, przygotowanie do zajęć) - 15 godz. konsulatcje na platformie e-learningowej - 5 godz. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Test z pytaniami otwartymi i zamkniętymi na platformie Moodle. Zaliczenie to udzielenie właściwej odpowiedzi na co najmniej 60% pytań postawionych na egzaminie. ocena 3 - odpowiedzi 60% pytań ocena 3+ - odpowiedzi na 70% pytań ocena 4 - odpowiedzi na 80% pytań ocena 4+ - odpowiedzi na 90% pytań ocena 5 - odpowiedzi na 100% pytań |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
1 rok II st. zdk kon. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.