Animal Behaviour [WF-OB-POAB]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Animal Behaviour [WF-OB-POAB] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy i miejsca:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Paweł Boniecki, Izabella Olejniczak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
studenci otrzymywać będą oryginalne publikacje dostępne w internecie zgodne z omawianym tematem |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Zajęcia w ogrodzie zoologicznym (zajęcia półdzienne): 1. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku 2. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku c.d. 3. Zachowanie dzikich zwierząt w nienaturalnym środowisku c.d. Zajęcia na wystawie psów rasowych (zajęcia półdzienne) 4 Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi 5. Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi c.d. 6. Zachowanie psów , w obecności nieznanych psów i ludzi c.d. Zajęcia w parku miejskim (zajęcia półdzienne): 7. Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. 8. Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. c.d. 9.Zachowanie dzikich zwierząt przystosowanych do życia w mieście. c.d. Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 10. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. 11. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. 12. Zachowania rozrodcze: wybór partnera, system rozrodczy. Opieka rodzicielska: opieka rodzicielska u bezkręgowców, opieka rodzicielska u kręgowców, zależność rodzic-potomek, konkurencja wśród młodych, pasożytnictwo gniazdowe. Jak znaleźć optymalne siedlisko? Jakie są korzyści terytorializmu? Dlaczego zwierzęta migrują? c.d. Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 13.Jak komunikują się zwierzęta? Jak uczą się zwierzęta? 14. Jak komunikują się zwierzęta? Jak uczą się zwierzęta? Zajęcia laboratoryne (zajęcia półdzienne): 15. Zachowania społeczne: owady społeczne: zachowania altruistyczne u owadów społecznych, zachowania altruistyczne u kręgowców. Nowe zagadnienia zachowania zwierząt: behawioryści kontra etolodzy, „Umwelt”. Prezentacja wybranego zagadnienia |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Obserwacja zachowań zwierząt dzikich i udomowionych podczas zajęć w ogrodzie zoologicznym, parku miejskim oraz na wystawie psów rasowych – zajęcia terenowe. Prezentacje multimedialne dotyczące sposobów komunikacji zwierząt, systemów rozrodczych, zachowań rozrodczych, opieki rodzicielskiej i umiejętności kognitywnych zwierząt |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
na ocenę 5- wyczerpujące omówienie zagadnienia w oparciu o najnowszą literaturę oraz własne wnioski na ocenę 4 - omówienie zagadnienia w oparciu o najnowszą literaturę na ocenę 3 - poprawne omówienie zagadnienia na ocenę2 - brak prezentacji |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
zajęcia tylko stacjonarne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.