Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu [WNP-PPWZ-MEMC]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodyka edukacji matematycznej w przedszkolu [WNP-PPWZ-MEMC] | ||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, niedziela (niestandardowa częstotliwość), 11:30 - 13:00
sala 1539 Kampus Wóycickiego Bud. 15 jaki jest adres? |
||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||
Limit miejsc: | 22 | ||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Błażejewska | ||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, 2000 Gruszczyk – Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego czterolatków i pięciolatków: książka dla rodziców, terapeutów i nauczycieli przedszkola, WSiP 2004 Gruszczyk – Kolczyńska E. Dziecięca matematyka : dwadzieścia lat później : książka dla rodziców i nauczycieli starszych przedszkolaków, Bliżej przedszkola 2015 |
||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: 1. Metody podające (mini wykłady informacyjne i konwersatoryjne) 2. Metody poszukujące a. problemowe (sytuacyjna, giełda pomysłów), b. ćwiczeniowo - praktyczne (ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy), c. dyskusji (referat) 3. Metoda eksponująca (pokaz) Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak: mini wykład informacyjny, mini wykład konwersatoryjny, ćwiczebna oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane pracami przygotowywanymi przez studentów oraz kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami jak: metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, referat, pokaz a weryfikowane poprzez samodzielne skonstruowanie scenariusza zajęć. Efekty w obszarze kompetencji społecznych - ocenianie ciągłe Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach) 3. przygotowanie scenariusza zajęć i poprowadzenie zajęć. 4. zaliczenie kolokwium (ponad 50%). Na ocenę końcową składają się: Prace zaliczeniowe (projekty, scenariusz, prowadzenie zajęć, kolokwium) - 50 pkt;. 50-48 – ocena 5,0 47-42 – ocena 4,5 41-37 – ocena 4,0 36-31 – ocena 3,5 30-27 - ocena 3,0 26 i poniżej – ocena 2,0 Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia przedmiotu: 1. obecność na zajęciach (dopuszczalna jest 1 nieobecność w trakcie trwania kursu) 2. aktywny udział w zajęciach (czytanie literatury, ustaw i rozporządzeń, udział w dyskusjach, ćwiczeniach) 3. przygotowanie scenariusza zajęć i poprowadzenie zajęć. 4. zaliczenie kolokwium (ponad 50%). Na ocenę końcową składają się: Prace zaliczeniowe (projekty, scenariusz, prowadzenie zajęć, kolokwium) - 50 pkt;. 50-48 – ocena 5,0 47-42 – ocena 4,5 41-37 – ocena 4,0 36-31 – ocena 3,5 30-27 - ocena 3,0 26 i poniżej – ocena 2,0 Powyżej 50% nieobecności student nie będzie dopuszczony do zaliczenia. |
||||||||||
Uwagi: |
Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna - rok III, grupa I |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.