Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Semestr zimowy 2022/23
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 65 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 60 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Martowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Wprowadzenie w problematykę zajęć, informacje o warunkach zaliczenia, sprawy organizacyjne. 2. Pojęcie diagnozy psychologicznej, typy podejść do diagnozy, modele struktury procesu diagnozowania. 3. Diagnoza kliniczna vs. statystyczna. 4. Metody diagnozy: wywiad. 5. Metody diagnozy: obserwacja. 6. Metody diagnozy: kwestionariusze samoopisowe. 7. Metody diagnozy: próby zadaniowe. 8. Metody diagnozy: testy sytuacyjne. 9. Metody diagnozy: techniki projekcyjne. 10. Inne metody diagnostyczne. 11. Podejście ipsatywne w diagnozie. 12. Kryteria oceny wartości i przydatności narzędzi diagnostycznych. 13. Błędy popełniane w procesie diagnozowania. 14. Kompetencje diagnostyczne. 15. Etyczne problemy diagnozy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
E-learning: MsTeams/Moodle Efekty wiedzy Metoda dydaktyczna - wykład, prezentacje multimedialne. Efekty umiejętności Metoda dydaktyczna - prezentacje multimedialne, dyskusja. Efekty kompetencji Metoda dydaktyczna - wykład i dyskusja. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza 1) Definiuje pojęcia związane z diagnozą psychologiczną. 2) Rozróżnia typy podejść do diagnozy psychologicznej. 3) Zna podstawowe typy metod stosowanych w diagnozie psychologicznej. 4) Zna kryteria oceny wartości i przydatności narzędzi diagnostycznych. 5) Zna rodzaje błędów popełnianych w diagnozie i ich źródła. 6) Jest świadomy etycznych problemów diagnozy. Umiejętności: 1) Potrafi zaplanować przebieg procesu diagnostycznego. 2) Potrafi dokonać wyboru narzędzi diagnostycznych adekwatnych do problemu. 2) Potrafi zinterpretować dane uzyskane w badaniu. 3) Potrafi zintegrować wyniki i dokonać diagnozy. 4) Potrafi przekazywać informacje zwrotne o wynikach badania. Postawy: 1) Wykazuje zrozumienie i tolerancję wobec różnorodności. 2) Ma świadomość odpowiedzialności za stawiane diagnozy i przekazywane informacje zwrotne. 3) Respektuje i szanuje prawa osób badanych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.