Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 4

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każda środa, 16:45 - 18:15
sala 1425
Kampus Wóycickiego Bud. 14 jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 15
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Małgorzata Starzomska-Romanowska
Literatura:

Brandsma J., Farrelly F., Terapia prowokatywna, Kraków: Wydawnictwo METAmorfoza, 2004.

Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015.

Glen G., Wilkinson S. Przeciwprzeniesienie w terapii pacjentów borderline, Warszawa: Wydawnictwo Imago, 2012.

Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019.

Liberski P., Rosa-Neto P., Gauthier S. , Sobów T. Demencja. Trafna diagnoza. Warszawa: PZWL, 2014.

Mason P.T., Kreger R., Borderline jak żyć z osobą o skrajnych emocjach, Gdańsk, GWP, 2019. Preißmann, Ch., Asperger. Życie w dwóch światach, Gdańsk: GWP, 2021.

Prizant B.M., Fields-Meyer T. Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017.

Ringel E., Nerwica a samozniszczenie, Warszawa: PWN, 1992.

Rothschild B., Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014.

Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002.

Zakres tematów:

1.Diagnozowanie wybranych zaburzeń rozwojowych i psychicznych – Autyzm, Zespół Aspergera, zaburzenia odżywiania

2.Diagnoza depresji i zaburzeń osobowości – ujęcie oparte na schematach, paradoksie i zamierzonej prowokacji

3.Kiedy ciało mówi nie – trauma a psychosomatozy – ujęcie psychoanalityczne, nowatorskie podejście do leczenia PTSD

4.„Diagnozowanie” stopnia wykorzystania potencjału człowieka – ujęcie psychoanalityczne i egzystencjalne

5.Wiek starszy - diagnoza „depresji zmierzchu życia” i demencji

6.Autodiagnoza – ujęcie poznawcze, dialektyczno-behawioralne oraz oparte na akceptacji i zaangażowaniu,

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Metody dydaktyczne

Dyskusja

Sposoby weryfikacji efektów kształcenia

Kolokwium 10 pytań jednokrotnego wyboru

Metody i kryteria oceniania:

Wyniki z kolokwium

Uwagi:

Zajęcia adresowane do studentów ze specjalności Psychologia wspomagania rozwoju.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)