Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 4
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna [WF-PS-N-DP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Starzomska-Romanowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Brandsma J., Farrelly F., Terapia prowokatywna, Kraków: Wydawnictwo METAmorfoza, 2004. Brantley J., Wood J.C., McKay M., Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) praktyczne ćwiczenia rozwijające uważność, efektywność interpersonalną, regulację emocji i odporność na stres, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015. Glen G., Wilkinson S. Przeciwprzeniesienie w terapii pacjentów borderline, Warszawa: Wydawnictwo Imago, 2012. Leahy R.L., Techniki terapii poznawczej. Podręcznik praktyka, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019. Liberski P., Rosa-Neto P., Gauthier S. , Sobów T. Demencja. Trafna diagnoza. Warszawa: PZWL, 2014. Mason P.T., Kreger R., Borderline jak żyć z osobą o skrajnych emocjach, Gdańsk, GWP, 2019. Preißmann, Ch., Asperger. Życie w dwóch światach, Gdańsk: GWP, 2021. Prizant B.M., Fields-Meyer T. Niezwyczajni ludzie. Nowe spojrzenie na autyzm, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017. Ringel E., Nerwica a samozniszczenie, Warszawa: PWN, 1992. Rothschild B., Ciało pamięta. Psychofizjologia traumy i terapia osób po urazie psychicznym, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2014. Yapko M., Kiedy życie boli. Dyrektywy w leczeniu depresji, Gdańsk, GWP, 2002. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Diagnozowanie wybranych zaburzeń rozwojowych i psychicznych – Autyzm, Zespół Aspergera, zaburzenia odżywiania 2.Diagnoza depresji i zaburzeń osobowości – ujęcie oparte na schematach, paradoksie i zamierzonej prowokacji 3.Kiedy ciało mówi nie – trauma a psychosomatozy – ujęcie psychoanalityczne, nowatorskie podejście do leczenia PTSD 4.„Diagnozowanie” stopnia wykorzystania potencjału człowieka – ujęcie psychoanalityczne i egzystencjalne 5.Wiek starszy - diagnoza „depresji zmierzchu życia” i demencji 6.Autodiagnoza – ujęcie poznawcze, dialektyczno-behawioralne oraz oparte na akceptacji i zaangażowaniu, |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne Dyskusja Sposoby weryfikacji efektów kształcenia Kolokwium 10 pytań jednokrotnego wyboru |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wyniki z kolokwium |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia adresowane do studentów ze specjalności Psychologia wspomagania rozwoju. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.