Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-PS-N-DPP]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-PS-N-DPP] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Aleksandra Kűhn-Dymecka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Czabała Cz., Kluczyńska S. (red.)(2015). Poradnictwo psychologiczne. Warszawa: PWN Drat-Ruszczak E., Drążkowska-Zielińska E. (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Egan G. (2002).Kompetentne pomaganie. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, Jones C., Shilito-Clarke C., Syme G., Hill D., Casemore R., Murdin L. (2005). Knapp H. 2009). Komunikacja w terapii. Warszawa: PWN McKay M., Davis M., Fanning P. (2004). Sztuka porozumiewania się. Gdańsk: GWP Miller W.R, Rollnick S. (2014). Dialog motywujący. Jak pomóc ludziom w zmianie. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Steward J. (red.) (2003). Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej.Warszawa: PWN Zabłocka-Żytka L., Sokołowska E. (red.)(2016). Pomoc psychologiczna chorym somatycznie. Wybrane zagadnienia. Warszawa: Cierpiałkowska L., Sęk H., ( red) 2016) Psychologia kliniczna rozdział 31 i 32 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Kryzys emocjonalny (psychologiczny) 2) Rodzaje Kryzysów 3) Pomoc w kryzysach emocjonalnych 4) Choroba przewlekła jako sytuacja kryzysowa 5) Cechy krytycznego wydarzenia życiowego jakim jest choroba przewlekła 6) Konsekwencje choroby przewlekłej i radzenie sobie z chorobą przewlekłą 7)Pomoc psychologiczna osobom dotkniętym kryzysem zdrowotnym 8)Modele powstawania zaburzeń psychicznych 9) Modele rehabilitacji w zaburzeniach psychicznych. cele. zasady, efekty, postawy terapeutyczne 10) Nowe kierunki pomocy psychologicznej dla osób chorujących psychicznie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: prezentacje multimedialne, metoda ćwiczeniowa, analiza przypadku, elementy metody projektu Metody weryfikacji efektów : ocenianie ciągłe- udziału w dyskusji, zaangażowania podczas pracy w dwójkach, grupach oraz kolokwium pisemne |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 1. Frekwencja 2. Aktywność na zajęciach 3. Ocena z kolokwium pisemnego. Egzamin pisemny. Obowiązuje materiał przedstawiony na wykładzie i lektury . Zaliczenie przedmiotu na podstawie wyników z egzaminu pisemnego. Zaliczenie przedmiotu - ocena 2( ndst) - student nie posiada wiedzy z przedmiotu, nie uzyskał wyniku 60 % poprawnych odpowiedzi ocena 3 ( dst) 60% poprawnych odpowiedzi ocena 4( db) student ma średnio uporządkowaną wiedzę. 70% poprawnych odpowiedzi ocena 5 ( bdb) - student posiada kompletną wiedzę z zakresu przedmiotu. 90% poprawnych odpowiedzi |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa dla specjalności psychologia kliniczna i psychoterapia; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.