Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-PS-N-DPP]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Doradztwo i pomoc psychologiczna [WF-PS-N-DPP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Ślaski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Czabała Cz., Kluczyńska S. (red.)(2015). Poradnictwo psychologiczne. Warszawa: PWN Drat-Ruszczak E., Drążkowska-Zielińska E. (2005). Podręcznik pomagania. Warszawa: Academica Egan G. (2002).Kompetentne pomaganie. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo, Zabłocka-Żytka L., Sokołowska E. (red.)(2016). Pomoc psychologiczna chorym somatycznie. Wybrane zagadnienia. Warszawa: PWN. Zierkiewicz E., Drabik-Podgórna V. 2010. Poradnictwo w kulturze indywidualizmu. Wrocław: Atut. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie teoretyczne. 2. Kompetencje i umiejętności do udzielania porad 3. Doradztwo i pomoc psychologiczna dla dziecka, adolescenta. 4. Doradztwo i pomoc psychologiczna dla osoby starej, niepełnosprawnej. 5. Doradztwo i pomoc psychologiczna dla wyboru zawodu. 6. Doradztwo i pomoc psychologiczna osób chorych psychicznie. 7. Doradztwo i pomoc psychologiczna dla par i rodzin. 8. Pomoc psychologiczna w procesie resocjalizacji. 9. Doradztwo i pomoc psycholgiczna dla sprawców przestępstw. 10. Doradztwo i pomoc telefoniczna oraz internetowa. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
prezentacje multimedialne, odgrywanie ról, analiza przypadku, elementy metody projektu Metody weryfikacji efektów : ocens ciągła udziału w dyskusji, zaangażowania podczas pracy w grupach oraz napisasnie eseju psychologicznego |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
1. Frekwencja 2. Aktywność na zajęciach 3. Ocena z eseju psychologicznego |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
grupa dla specjalności psychologia sądowa i penitencjarna; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.