Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia różnic indywidualnych 1 [WF-PS-N-RI1] Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia różnic indywidualnych 1 [WF-PS-N-RI1]
Zajęcia: Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy piątek, 9:45 - 11:15
sala e-learning
e-learning jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: 16
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Martowska
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aZBItvWXreJOzFSfm6ipF9ee0GbDiKRtJpx3etEZ-SWg1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=00c04c21-c765-4f12-a317-74306d4696e7&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Zakres tematów:

1.Wprowadzenie w problematykę zajęć, informacje o warunkach zaliczenia, sprawy organizacyjne.

2.Podstawowe metody psychologii różnic indywidualnych: a) w badaniach naukowych (analiza czynnikowa, korelacje, porównania międzygrupowe) b) w badaniach diagnostycznych (testy, kwestionariusze i skale ocen).

3.Etyczne i prawne aspekty stosowania testów i diagnozy psychologicznej.

4.Pomiar inteligencji płynnej – Skala Matryc Ravena – TMS, TMZ.

5.Pomiar inteligencji płynnej – CFT 20-R.

6.Pomiar inteligencji płynnej – CFT-3.

7.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – prezentacja baterii APIS/ APIS-Z(R).

8.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – analiza interindywidualna APIS.

9.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – analiza intraindywidualna APIS.

10.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – test Omnibus.

11. Pomiar płynności ekspresyjnej – TPE.

12.Prezentacja Testu Rozumienia Słów – TRS-S, TRS-Z.

13.Relacje pomiędzy inteligencją płynną i skrystalizowaną.

14. Pomiar inteligencji (test sprawdzający wiedzę, umiejętności i kompetencje).

15. Omówienie wyników testu końcowego i zaliczenia.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

Efekty wiedzy

Metoda dydaktyczna - wykład, prezentacje multimedialne.

Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach.

Efekty umiejętności

Metoda dydaktyczna - prezentacje multimedialne, dyskusja i ćwiczenia praktyczne.

Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach.

Efekty kompetencji

Metoda dydaktyczna - wykład i dyskusja.

Weryfikacja - ocena pracy semestralnej i zaangażowania na zajęciach.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki konieczne do zaliczenia ćwiczeń: 1) liczba nieobecności nieprzekraczająca trzech; 2) aktywny udział w zajęciach (nieprzygotowanie do ćwiczeń skutkuje obniżeniem oceny o 0,5); 3) zaliczenie testu.

Kryteria ocen:

Wiedza:

- na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, zna podstawowe testy inteligencji oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów.

- na ocenę 4 (db.): dobrze rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, zna podstawowe testy inteligencji oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów.

- na ocenę 3 (dst.): słabo rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, ma podstawową wiedzę o testach inteligencji i słabo rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów.

- na ocenę 2 (ndst.): nie zna testów, nie ma wystarczającej wiedzy o prawno-etycznych aspektach ich stosowania.

Umiejętności:

- na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze interpretuje wyniki testów, potrafi bardzo dobrze integrować je, dokonywać diagnozy intelektu oraz przekazywać informacje zwrotne.

- na ocenę 4 (db.): dobrze interpretuje wyniki testów, potrafi dobrze integrować je, dokonywać diagnozy intelektu oraz przekazywać informacje zwrotne.

- na ocenę 3 (dst.): interpretuje wyniki testów, ale nie potrafi dobrze zintegrować danych, dokonać na ich podstawie diagnozy, słabo radzi sobie z przekazywaniem informacji zwrotnych.

- na ocenę 2 (ndst.): robi podstawowe błędy przy interpretacji wyników.

Kompetencje (Postawy):

Oceniana jest tolerancja i zrozumienie odmienności między ludźmi w zakresie poziomu i profilu intelektu oraz postawa etyczna i stosunek do przepisów prawnych związanych z testami.

Uwagi:

E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)