Psychologia różnic indywidualnych 1 [WF-PS-N-RI1]
Semestr zimowy 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia różnic indywidualnych 1 [WF-PS-N-RI1] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Martowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aZBItvWXreJOzFSfm6ipF9ee0GbDiKRtJpx3etEZ-SWg1%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=00c04c21-c765-4f12-a317-74306d4696e7&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1.Wprowadzenie w problematykę zajęć, informacje o warunkach zaliczenia, sprawy organizacyjne. 2.Podstawowe metody psychologii różnic indywidualnych: a) w badaniach naukowych (analiza czynnikowa, korelacje, porównania międzygrupowe) b) w badaniach diagnostycznych (testy, kwestionariusze i skale ocen). 3.Etyczne i prawne aspekty stosowania testów i diagnozy psychologicznej. 4.Pomiar inteligencji płynnej – Skala Matryc Ravena – TMS, TMZ. 5.Pomiar inteligencji płynnej – CFT 20-R. 6.Pomiar inteligencji płynnej – CFT-3. 7.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – prezentacja baterii APIS/ APIS-Z(R). 8.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – analiza interindywidualna APIS. 9.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – analiza intraindywidualna APIS. 10.Pomiar inteligencji skrystalizowanej – test Omnibus. 11. Pomiar płynności ekspresyjnej – TPE. 12.Prezentacja Testu Rozumienia Słów – TRS-S, TRS-Z. 13.Relacje pomiędzy inteligencją płynną i skrystalizowaną. 14. Pomiar inteligencji (test sprawdzający wiedzę, umiejętności i kompetencje). 15. Omówienie wyników testu końcowego i zaliczenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty wiedzy Metoda dydaktyczna - wykład, prezentacje multimedialne. Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach. Efekty umiejętności Metoda dydaktyczna - prezentacje multimedialne, dyskusja i ćwiczenia praktyczne. Weryfikacja - ocena testu końcowego i zaangażowania na zajęciach. Efekty kompetencji Metoda dydaktyczna - wykład i dyskusja. Weryfikacja - ocena pracy semestralnej i zaangażowania na zajęciach. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki konieczne do zaliczenia ćwiczeń: 1) liczba nieobecności nieprzekraczająca trzech; 2) aktywny udział w zajęciach (nieprzygotowanie do ćwiczeń skutkuje obniżeniem oceny o 0,5); 3) zaliczenie testu. Kryteria ocen: Wiedza: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, zna podstawowe testy inteligencji oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów. - na ocenę 4 (db.): dobrze rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, zna podstawowe testy inteligencji oraz rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów. - na ocenę 3 (dst.): słabo rozróżnia podstawowe typy podejścia do diagnozy intelektu, ma podstawową wiedzę o testach inteligencji i słabo rozumie etyczne i prawne aspekty stosowania testów. - na ocenę 2 (ndst.): nie zna testów, nie ma wystarczającej wiedzy o prawno-etycznych aspektach ich stosowania. Umiejętności: - na ocenę 5 (bdb.): bardzo dobrze interpretuje wyniki testów, potrafi bardzo dobrze integrować je, dokonywać diagnozy intelektu oraz przekazywać informacje zwrotne. - na ocenę 4 (db.): dobrze interpretuje wyniki testów, potrafi dobrze integrować je, dokonywać diagnozy intelektu oraz przekazywać informacje zwrotne. - na ocenę 3 (dst.): interpretuje wyniki testów, ale nie potrafi dobrze zintegrować danych, dokonać na ich podstawie diagnozy, słabo radzi sobie z przekazywaniem informacji zwrotnych. - na ocenę 2 (ndst.): robi podstawowe błędy przy interpretacji wyników. Kompetencje (Postawy): Oceniana jest tolerancja i zrozumienie odmienności między ludźmi w zakresie poziomu i profilu intelektu oraz postawa etyczna i stosunek do przepisów prawnych związanych z testami. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
E-learning: zajęcia synchroniczne, prowadzone zdalnie w aplikacji Microsoft Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.