Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Praca empiryczna [WF-PS-N-PEP] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Ślaski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Cieciuch J., Harasimczuk J. (2013). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA, Warszawa: Wydawnictwo Liberi Nęcka E., Stocki R. (2014). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy, Kraków: TAiWPN Universitas. Brzeziński, J. (2007). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. Literatura samodzielnie wybrana przez studenta |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Identyfikacja problemów badawczych w literaturze przedmiotu i/lub otaczającym świecie 2. Opracowanie problemu badawczego w świetle literatury przedmiotu 3. Opracowywanie metody badań własnych 4. Proces badawczy, analiza, interpretacja i dyskusja wyników badań własnych 5. Przygotowanie raportu z badania empirycznego zgodnie z obowiązującymi standardami Opis ECTS (1 ECTS = 30h pracy studenta) Udział w zajęciach: 30h przygotowanie do zajęć : 30h przeprowadzenie badania i przygotowanie pracy zaliczeniowej 90h Łącznie: 150h = 5ECT |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne - dyskusje, prezentacje, analizy problemów, konsultacje indywidualne Efekty uczenia: Wiedza (uszczegółowienie efektu uczenia PS_W06): EK_1 - Student zna etapy prowadzenia badania naukowego w psychologii EK_2 - Student zna standardy dotyczące tekstów naukowych w psychologii Umiejętności (uszczegółowienie efektu uczenia PS_U06): EK_3 - Student potrafi znaleźć i prawidłowo sformułować problem badawczy, EK_4 - student potrafi wyszukiwać i odpowiednio wykorzystać źródła bibliograficzne. EK_5 - Student potrafi prawidłowo zaplanować, przygotować oraz przeprowadzić psychologiczne badanie naukowe EK_6 - Student potrafi właściwie dobrać metody analizy statystycznej danych oraz prawidłowo przeprowadzić proces analizy i interpretacji wyników. EK_ 7 - Student potrafi przygotować raport z badania empirycznego zgodnie obowiązującymi standardami Kompetencje: EK_8 - Student dostrzega problemy badawcze w otaczającej rzeczywistości i synteza literatury przedmiotu; EK_9 - Student wykazuje odpowiedzialność i rzetelność naukową oraz jest wrażliwy na zagadnienia etyczne związane z prowadzeniem badań. Efekty te będą weryfikowane na podstawie: - przygotowania do zajęć i aktywności w trakcie ich trwania - pisemnej praca zaliczeniowa stanowiącej raport przeprowadzonego badania własnego Oceniana będzie opanowanie standardów przygotowania tekstu naukowego, wartość merytoryczna pracy, dobór i wykorzystanie źródeł, poprawność przeprowadzenia badań, obliczeń i interpretacji wyników. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa (dopuszczalne są 2 usprawiedliwione nieobecności) Ocena końcowa opierać się będzie na ewaluacji tego, czy student: potrafi zidentyfikować problem badawczy, opracować go w świetle aktualnej literatury przedmiotu, przeprowadzić badanie naukowe oraz poprawną analizę, interpretację i dyskusję uzyskanych wyników. Potrafi przygotować raport z badania empirycznego zgodnie z obowiązującymi standardami. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.