Psychologia pracy i organizacji [WF-PS-N-PPO]
Semestr letni 2022/23
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia pracy i organizacji [WF-PS-N-PPO] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 100 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Mikołaj Stolarski | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Baka Ł., Zachowania Kontrproduktywne w pracy, Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2017, Chmiel Nik, Psychologia pracy i organizacji, GWP, Gdańsk, Czerw A. , Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy, PWN, 2017, Jaworska Dorota, Ostaszewska Aneta, Rychlicka-Maraszek Katarzyna (red.), Współczesne przestrzenie pracy, Difin 2016, Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia, Wydawnictwo Difin, 2017, Mamcarz P, Psychologia transportu, Difin, 2018, Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Terelak, J., Człowiek w sytuacji pracy w okresie ponowoczesności. Warszawa: Wyd. UKSW. 2011, Wołek Z. Kultura pracy profesjonalisty, Difin, 2017, |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1) Uwarunkowania aktywności zawodowej człowieka., 2) Procedury procesu kadrowego, 3) Polityka zatrudnienia - aspekty prawne 4) Psychologiczne aspekty selekcji do różnych zawodów, 5) Rozwój aktywności zawodowej człowieka- rola psychologa, 6) Czynniki rozwoju kariery zawodowej, 7) Uwarunkowania zarządzania w miejscu pracy, 8) Grupy pracownicze, dyspozycyjne, 9) Szkolenia psychologiczne pracowników, 10) Warunki pracy a efektywność zawodowa, 11) Samopoczucie i dobrostan pracowników- uwarunkowania, formy oddziaływania, 12) Patologie w organizacjach, 13) Negocjacje, 14) Rynek pracy, 15) Psychologia bezrobocia, 16) Specyfika zarządzania i komunikacja w zespole międzykulturowym |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty wiedzy Metoda dydaktyczna – dyskusje, prezentacje multimedialne, poznawanie metod diagnostycznych charakterystycznych dla praktyki psychologicznej w psychologii pracy i organizacji. Efekty umiejętności Metoda dydaktyczna – przeprowadzanie badań metodami wykorzystywanymi w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji. Efekty kompetencji Metoda dydaktyczna – interpretacja metod badawczych wykorzystywanych w diagnozie z zakresu problematyki psychologii pracy i organizacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza Na ocenę-5: w wysokim stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 4: dobrze opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 3: w wystarczającym stopniu opanował wiedzą niezbędną do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji Na ocenę- 2: nie opanował w wystarczającym stopniu wiedzy niezbędnej do prowadzenia badań diagnostycznych w psychologii pracy i organizacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.