Dydaktyka nauczania filozofii w szkole ponadpodstawowej 1 [WF-PED-DFPP1]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Dydaktyka nauczania filozofii w szkole ponadpodstawowej 1 [WF-PED-DFPP1] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 9 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Andrzej Waleszczyński | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: J. Wojtasik, M. Iwanicki, Źródła mądrości. Podręcznik do filozofii dla liceum ogólnokształcącego i technikum. Zakres podstawowy, Lublin 2020. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. R. Fisher, Uczymy jak myśleć, Warszawa 1999 2. J. Jeziorska, Wybrane metody uczenia się i nauczania, Warszawa 2003 4. J. Kruk, Filozoficzno-pedagogiczne aspekty rozumienia tekstu, Kraków 1998 5. M. Lipman, A.M. Sharp, F.S. Oscanyan, Filozofia w szkole, Warszawa 1996 6. K. Śleziński, Zarys dydaktyki filozofii, Kraków 2000 7. M. Węglińska, Jak przygotowywać się do lekcji? Wybór materiałów dydaktycznych, Kraków 1998 8. M. Bała, J. Jezierska, S. Zalewska, Pokochać mądrość. Zarys dydaktyki filozofii i etyki. 9. Sposób na filozofię. Kluczowe zagadnienia z dydaktyki przedmiotowej, J. Grzybowski, A. Jaworska, A. Kazimierczak-Kucharska, A. Norwa, A. Waleszczyński, S. L. Zalewska. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Uzależniony jest od przygotowanych przez studentów tematów lekcji i sytuacji dydaktycznych |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Oceniana jest: Wiedza - przyswojenie podstawy procesu dydaktycznego w odniesieniu do nauczania filozofii w szkole ponadpodstawowej. Umiejętności - przygotowanie i przedstawienie konspektów lekcji tematycznych. Aktywność na zajęciach- zadania problemowe Kompetencje społeczne - Aktywność w zajęciach – współpraca w rozwiązywaniu zadań grupowych. Przygotowywanie się do zajęć praktycznych- jak wykorzystuje dorobek dydaktyki filozofii w planowaniu własnego rozwoju zawodowego |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w min. 80% zajęć. Ćwiczenia 1 Przedstawienie dwóch samodzielnie przygotowanych konspektów lekcji i przeprowadzenie według nich zajęć pokazowych w odniesieniu do podstawy programowej na poziomie podstawowym. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.