WM: Uzależnienia behawioralne [WF-PS-N-UBH]
Semestr zimowy 2022/23
Wykład monograficzny,
grupa nr 1
Przedmiot: | WM: Uzależnienia behawioralne [WF-PS-N-UBH] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Wykład monograficzny [WYK_MON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Egzaminacyjny | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Sławomir Ślaski | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Majchrzak, P., Ogińska-Bulik, N. (2010). Uzależnienie od Internetu. Łódź: Wydawnictwo AHE. Niewiadomska, I. (2015). Hazard i inne uzależnienia behawioralne. Warszawa: Res Humanae. Woronowicz B. T. (2009). Uzależnienia. Geneza, terapia, powrót do zdrowia. Warszawa: Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA. Grzegorzewska I. (2018). Uzależnienia behawioralne. Warszawa: PWN. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
tematy: 1. Czynniki wpływające na rozwój uzależnienia. (biologiczne, społeczne, psychologiczne, kulturowe, duchowe). 2. Identyfikacja osób uzależnionych od czynności (wskaźniki kliniczne, testy diagnostyczne, badania laboratoryjne) 3. Kryteria uzależnień wg Światowej Organizacji Zdrowia i Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (zmiany w zachowaniu, subiektywne, psychobiologiczne). 4. Wybrane problemy diagnostyczne spotykane u osób uzależnionych (podwójna diagnoza, zaburzenia neurotyczne, nastroju, osobowości, zmiany organiczne). 5. Modele pomocy osobom uzależnionym (psychologiczny, społeczny, medyczny, moralny, samopomocowy). 6. Podstawy konstruowania indywidualnych programów pomocy osobom uzależnionym (w psychologii poznawczej, behawioralnej, ekologicznej). 7. Pomoc rodzinie z problemem uzależnień (model strategicznej komunikacji, sieci ekologicznej, strukturalny). 8. Rola i znaczenie profilaktyki uzależnień (dostarczanie informacji, radzenie sobie ze stresem, rozwój umiejętności interpersonalnych). |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
miniwykład praca w grupach dyskusja rozwiązywanie problemów analiza tekstów filmy dydaktyczne prezentacja |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
obecność, sprawdzian wiedzy; prezentacja nie używamy podczas zajęć tel. komórkowych i smartfonów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
nie używamy podczas zajęć tel. komórkowych i smartfonów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.