Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-3-SemLic-Z]
Semestr zimowy 2022/23
Seminarium licencjackie,
grupa nr 4
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-3-SemLic-Z] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Roberto Peressin | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3avWJpk0MFgMPWHFz39P5UIAfSPQuUfys0UyEuGm9mh6w1%40thread.tacv2/Generale?groupId=c6774237-6a1e-41a0-8208-b9d4eb132898&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
G. Patota, Nuovi lineamenti di grammatica storica dell'italiano, Bologna 2007 G. Berruto, M. Cerruti, La linguistica. Un corso introduttivo, Torino 2017 S. Luraghi, Introduzione alla linguistica storica, Roma 2006 R. Lazzeroni (a c. di), Linguistica storica, Roma 2018 L. Serianni, Leggere, scrivere, argomentare, Bari 2015 Ponadto inne mniej dostępne materiały będą podawane w trakcie zajęć. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium grupy 4 przeznaczone jest dla Studentów II roku filologii włoskiej, którzy rozpoczynają pracę nad dysertacją licencjacką w zakresie językoznawstwa. Celem przedmiotu jest dostarczyć Studentom odpowiednie narzędzia i umiejętności, aby móc wybrać uzasadniony temat naukowy do opracowania, również za pomocą dyskusji z promotorem i innymi uczestnikami: 1. językoznawstwo diachroniczne: definicja przedmiotu 2. zasady transkrypcji fonetycznej 3. jak ewoluuje język: opis aspektów fonetycznych 4. jak ewoluuje język: opis aspektów morfologicznych 5. jak ewoluuje język: opis aspektów składniowych i leksykalnych 6. analiza i selekcja informacji bibliograficznych 7. analiza i selekcja informacji leksykograficznych 8. sformułowanie problemów badawczych. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Absolwent zna podstawową metodologię, terminologię i teorie wykorzystywane w badaniach [FW1_W02] językoznawczych. Absolwent zna i rozumie powiązania istniejące między naukami filologicznymi a innymi dyscyplinami naukowymi [FW1_W06], zna pojęcie tekstu kultury i orientuje się w najważniejszych teoriach jego analizy i interpretacji, ze szczególnym uwzględnieniem preferowanych metod filologicznych [FW1_W09]; Absolwent potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować informacje, prowadzić kwerendę bibliograficzną, posługiwać się narzędziami pomocniczymi (bazy danych, bazy leksykograficzne, bazy bibliograficzne, etc.) [FW1_U02], potrafi formułować, precyzować i opracowywać problemy badawcze, samodzielnie dokonuje wyboru stosownych metod, uzasadnić dobór problemu i metod badawczych, posługując się przy tym poprawną terminologią naukową [FW1_U03], wykorzystać w samodzielnej pracy wskazówki i uwagi krytyczne opiekunów naukowych [FW1_U04], jest gotów do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [FW1_K02]. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium w II semestrze II roku studiów licencjackich odbywa się poprzez spełnienie następujących wymogów: - aktywna obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności); - bieżące przygotowanie do zajęć i lektura zdanych tekstów - dostarczanie na platformie Moodle wskazywanych podczas kursu prac / ćwiczeń związanych z zagadnieniami omawianymi na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.