Wystawiennictwo [WH-MU-I-3-Wystaw-W]
Semestr zimowy 2022/23
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Wystawiennictwo [WH-MU-I-3-Wystaw-W] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Wiśnicka | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aWVKN3xkhWF4iW14NsmsuFcBRku6181XndvOsBiPY_Jo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=c713952c-0088-4cb3-a68e-87e6f17cd428&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||
Literatura: |
LEKTURY REKOMENDOWANE M. Belcher, Exhibitions in Museums, University of Leicester Press: Leicester 1991. M. Brawne, The Museum Interior: Temporary and Permanent Display Techniques, Architectural Book Pub: Stamford 1982. Ph. Hughes, Exhibition Design, Lawrence King: London 2013. K. Murawska-Muthesius, P. Piotrowski, From Museum Critique to the Critical Museum, Routledge: London 2015 [part II]. M. A. Staniszewski, The Power of Display: A History of Exhibition Installations at the Museum of Modern Art, The MIT Press: Cambridge, MA 1998. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Wstęp Siatka pojęciowa cz. 1 Siatka pojęciowa cz. 2 Historia wystawiennictwa cz. 1 Historia wystawiennictwa cz. 2 Psychologia percepcji w tworzeniu wystaw Główne prawidła projektowania wystaw cz. 1 Główne prawidła projektowania wystaw cz. 2 Specyfika wystawy stałej cz. 1 Specyfika wystawy stałej cz. 2 Charakterystyka i typy wystaw czasowych cz. 1 Charakterystyka i typy wystaw czasowych cz. 2 Meandry pracy kuratora wystawy Najważniejsze wystawy czasowe typu blockbuster Więcej niż ekspozycja. Środki promocji wystaw muzealnych |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład konwersatoryjny Prezentacje Dyskusja Weryfikacja - egzamin ustny |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na wykładach (maks. 2 nieobecności) 25% Egzamin ustny 65% na ocenę BDB - student zna świetnie zagadnienia dotyczące wystawiennictwa, ma uporządkowaną wiedzę z zakresu typologii wystaw, potrafi omówić cechy charakterystyczne i kontekst występowania poszczególnych typów wystaw, zna biegle historię wystawiennictwa. Zna dokładnie procedury organizacji wystawy i ich kolejność. Potrafi wykazać związki między wystawiennictwem a stosowanymi metodami psychologii percepcji i wyjaśnić ich znaczenie. na ocenę DB - student zna dobrze zagadnienia dotyczące wystawiennictwa, ma nieuporządkowaną wiedzę z zakresu typologii wystaw, potrafi omówić najistotniejsze cechy charakterystyczne i kontekst występowania poszczególnych typów wystaw, zna najważniejsze fakty z historii wystawiennictwa. Zna procedury organizacji wystawy i ich kolejność. Potrafi wykazać niektóre związki między wystawiennictwem a stosowanymi metodami psychologii percepcji. na ocenę DST - student ma podstawową wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu wystawiennictwa, ma podstawową wiedzę z zakresu typologii wystaw, potrafi omówić pewne cechy charakterystyczne poszczególnych typów wystaw, zna podstawowe fakty z historii wystawiennictwa. Zna podstawowe procedury organizacji wystawy. Potrafi wymienić niektóre związki między wystawiennictwem a stosowanymi metodami psychologii percepcji na ocenę NDST - student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu wystawiennictwa, nie zna typologii wystaw, brakuje mu podstaw by określić kontekst ich występowania. Nie zna procedury organizowania wystaw |
||||||||||||||||
Uwagi: |
n/d |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.