Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-2-SemLic]
Semestr letni 2022/23
Seminarium licencjackie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-F-FW-I-2-SemLic] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Ewa Nicewicz | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
P. Boero, C. De Luca, La letteratura italiana per l'infanzia, Laterza 2012. K. Biernacka-Licznar, Serce Pinokia, SBP 2018. M. Campagnaro, Le terre della fantasia, Donzelli 2014. A. Nobile, Storia della letteratura giovanile dal 1945 ad oggi, Editrice Morcelliana 2020. |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Włoska literatura dla dzieci i młodzieży od XIX wieku po współczesność. Produkcja, przekład, recepcja: - nowoczesne metody i narzędzia wykorzystywane podczas pisania pracy - zasady tworzenia bibliografii i przypisów - formułowanie problemów badawczych - historia włoskiej literatury dla dzieci i młodzieży - przekład i recepcja włoskiej literatury dla dzieci i młodzieży w Polsce - krytyka tematyczna (wybrane motywy obecne we włoskiej literaturze dla dzieci i młodzieży). |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty uczenia się w obszarze wiedzy będą osiągane poprzez metody podające (wykład informacyjny), eksponujące (prezentacja) i poszukujące (klasyczna metoda problemowa), natomiast weryfikowane za pomocą prezentacji dotyczącej przygotowywanej pracy przedstawionej przez Studenta, wykonywanych ćwiczeń praktycznych w zakresie pisania akademickiego. Efekty uczenia się w obszarze umiejętności będą osiągane za pomocą metod ćwiczeniowo-praktycznych (klasyczna metoda ćwiczeniowa, dyskusja seminaryjna) i metod poszukujących (giełda pomysłów), weryfikowane zaś za pomocą wypowiedzi ustnej, udziału w dyskusji. Efekty uczenia się w obszarze kompetencji społecznych osiągane będą za pomocą metod eksponujących i ćwiczeniowych (studium przypadku, dyskusja), natomiast weryfikowane za pomocą udziału w dyskusji zespołowej, oceniania ciągłego. |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa: 1. przygotowanie co najmniej jednej prezentacji w semestrze na zadany temat 2. bieżące przygotowanie do zajęć i aktywny w nich udział 3. wykonywanie zadań związanych z kolejnymi etapami przygotowywania pracy, w tym zbieranie i prawidłowe wykorzystywanie materiałów naukowych. Zajęcia są obowiązkowe. Dopuszcza się dwie nieobecności. Każda kolejna nieobecność (nie więcej jednak niż 20% łącznej liczby godzin) wiąże się z koniecznością zaliczenia materiału z zajęć na konsultacjach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.