Gramatyka opisowa języka łacińskiego [WH-FK-I-1-GramOpL-L]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gramatyka opisowa języka łacińskiego [WH-FK-I-1-GramOpL-L] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Spieralska-Kasprzyk | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=30084 | ||||||||||||||||
Literatura: |
J. Wikarjak, Gramatyka opisowa języka łacińskiego. H. Wolanin, Gramatyka opisowa klasycznej łaciny w ujęciu strukturalnym. |
||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Pierwszy semestr obejmuje zagadnienia fleksji w następujących blokach tematycznych: 1)fleksja rzeczownika 2) fleksja zaimka 3) fleksja przymiotnika 4) wstępne zagadnienia składniowe, w szczególności funkcje przypadków w zdaniu prostym. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane poprzez udział w wykładzie konwersatoryjnym z prezentacją, a weryfikowane przez ocenę egzaminu pisemnego. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są poprzez samodzielną pracę tekstem źródłowym , a weryfikowane przez ocenę egzaminu pisemnego. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane poprzez samoocenę kształconych umiejętności, a weryfikowane przez ocenę egzaminu pisemnego. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
5: student posiada wyczerpującą wiedzę na temat fleksji nominalnej. Potrafi wyróżnić temat i końcówki fleksyjne. Student posiada wiedzę na temat budowy zdania prostego i funkcji form nominalnych w zdaniu. 4: student posiada zadowalającą wiedzę na temat fleksji nominalnej. Potrafi wyróżnić temat i końcówki fleksyjne. Student posiada wiedzę na temat budowy zdania prostego i funkcji form nominalnych w zdaniu. 3: student posiada podstawową wiedzę o fleksji nominalnej, potrafi wyróżnić temat i końcówki fleksyjne. 2: student nie posiada wiedzy pozwalającej czy to prawidłowo rozpoznawać formy gramatyczne czy też dokonywać analizy morfologicznej wyrazu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.