Gramatyka opisowa języka łacińskiego [WH-FK-I-2-GramOpL-L]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Gramatyka opisowa języka łacińskiego [WH-FK-I-2-GramOpL-L] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Beata Spieralska-Kasprzyk | ||||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=30092 | ||||||||||||||||||
Literatura: |
J. Wikarjak, Gramatyka łacińska (wydanie dowolne). H. Wolanin, Gramatyka języka łacińskiego w ujęciu strukturalnym. Słowniki łac.-pol. (np. red. J. Korpanty; red. M. Plezia) |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Verba anomala, defectiva, impersonalia Funkcje przypadków w zdaniu. Consecutio temporum. Rodzaje zdań podrzędnych. Oratio obliqua. Assimilatio modi. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane przez uczestnictwo w wykładzie konwersatoryjnym, a weryfikowane przez ocenę egzaminu pisemnego. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane metodą samodzielnej pracy z tekstami źródłowymi , a weryfikowane przez ocenę egzaminu pisemnego. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 5: Student bardzo dobrze zna odpowiednią terminologię gramatyczną oraz posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu gramatyki języka łacińskiego. Ma bardzo dobrą świadomość zmienności i różnorodności języka łacińskiego (słownictwo, fleksja). Bardzo dobrze posługuje się poprawną terminologią gramatyczną. na ocenę 4: Student zna dość dobrze odpowiednią terminologię gramatyczną oraz posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu gramatyki języka łacińskiego. Ma dość dobrą świadomość zmienności i różnorodności języka łacińskiego (słownictwo, fleksja). Posługuje się dość dobrze poprawną terminologią gramatyczną. na ocenę 3: Student zna w stopniu podstawowym odpowiednią terminologię gramatyczną oraz posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu gramatyki języka łacińskiego. Ma powierzchowną świadomość zmienności i różnorodności języka łacińskiego (słownictwo, fleksja). Posługuje się w stopniu dostatecznym słownikiem oraz innymi pomocami dydaktycznymi. |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
Na mocy Decyzji Prorektora 28/2021 liczba godzin kontaktowych z tego przedmiotu została zmniejszona o połowę. Zajęcia odbywają się w formie e-learningu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.