Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-Sem.mgr-L]
Semestr letni 2022/23
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-FP-II-2-Sem.mgr-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Kielak | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura jest związana bezpośrednio z tematyką realizowanych w ramach seminarium prac magisterskich. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Doświadczenie wojny w twórczości literackiej pisarzy pokolenia lat 90. XIX wieku – Stanisława Długosza, Kazimiery Iłłakowiczówny i Eugeniusza Małaczewskiego. 2. Motyw ognia a fantastyka psychologiczna w twórczości Stefana Grabińskiego (na wybranych przykładach). 3. Obrazy społecznego buntu w polskiej literaturze fantastycznej XX wieku (na przykładzie „Trylogii księżycowej” Jerzego Żuławskiego; „Buntu” Władysława Reymonta i trylogii „Apostezjon” Edmunda Wnuka-Lipińskiego. 4. Doświadczenie samotności w literaturze polskiej przełomu XIX i XX wieku (na podstawie wybranych utworów). 5. Motyw przemiany w baśniach Elwiry Korotyńskiej (na przykładzie wybranych utworów). 6. Wyobraźnia florystyczna Stanisława Wyspiańskiego (na podstawie listów artysty do Lucjana Rydla). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody dydaktyczne: rozwiązywanie problemów interpretacyjnych występujących we fragmentach prezentowanych prac , dokonywane w trakcie spotkań stacjonarnych. Efekty kształcenia w zakresie wiedzy są osiągane za pomocą metod eksponujących (prezentacja) i poszukujących (klasyczna problemowa), a weryfikowane przez ocenę pracy magisterskiej. Efekty kształcenia w zakresie umiejętności są osiągane za pomocą metod ćwiczeniowo-praktycznych (dyskusja seminaryjna; analiza wybranego zagadnienia przedstawionego we fragmencie pracy magisterskiej), a weryfikowane przez ocenę pracy magisterskiej. Efekty kształcenia z zakresu kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metod eksponujących: prezentacja, oraz metod ćwiczeniowych: dyskusja, studium przypadku, weryfikowane przez ocenianie ciągłe. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie seminarium magisterskiego dokonuje się na podstawie złożonej pracy dyplomowej. Kryteria oceny pracy zgodne z formularzem oceny pracy z APD. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Obecność na zajęciach obowiązkowa - dopuszczalne dwie nieobecności w semestrze. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.