Teksty kultury i komunikacja międzykulturowa na lekcji języka polskiego jako obcego [WH-FP-SP-I-3-TekKult]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Teksty kultury i komunikacja międzykulturowa na lekcji języka polskiego jako obcego [WH-FP-SP-I-3-TekKult] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Kucharczyk | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Kultura w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Stan obecny – programy nauczania – pomoce dydaktyczne, pod red. W. Miodunki, Kraków 2004. Przemysław E. Gębal, Realia i kultura w nauczaniu polskiego jako obcego. [w:] Kultura popularna w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. Piotra Garncarka i Piotra Kajaka. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2012 Kanon kultury w nauczaniu języka polskiego jako obcego. Materiały z konferencji naukowej, pod red. P. Garncarka i in. CJPiKPdC POLONICUM, Warszawa 2010; |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Celem zajęć jest przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć (w tym warsztatów) z zakresu polskiej kultury i historii przeznaczonych dla cudzoziemców na różnych poziomach zaawansowania. Studenci poznają sposoby rozwijania kompetencji realioznawczej, socjokulturowej i socjolingwistycznych na poziomach zaawansowania od A1 do C2. Zajęcia wzbogacone będą o elementy komunikacji międzykulturowej. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Dyskusja, burza mózgów |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach online/ offline, aktywny udział w zajęciach online/ offline, przygotowanie konspektu zajęć/ warsztatu z elementami kultury na poziomie B1 i przesłanie do wykładowcy na platformie Moodle ; rozmowa z wykładowcą (telefon/ Teams/ Google - zależnie od możliwości studenta) na temat zgłoszonej pracy; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.