Analiza i interpretacja tekstów kultury cz. I [WH-KU-I-1-AnaTeKu-C]
Semestr letni 2022/23
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Analiza i interpretacja tekstów kultury cz. I [WH-KU-I-1-AnaTeKu-C] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Dorota Dąbrowska | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
W. Gombrowicz, Tancerz Mecenasa Kraykowskiego [w:] Idem, Bakakaj, Kraków 1993 Witold Gombrowicz – nasz współczesny, red. J. Jastrzębski, Kraków 2010, fragmenty U. Eco, R. Rorty, J. Culler, C. Brooke-Rose, Interpretacja i nadinterpretacja, red. S. Collini, przeł. T. Bieroń, Kraków 2008; fragmenty. Obraz J. Vermeera Widok Delft A. Czerniawski, Widok Delft, Kraków 1973 W. Ligęza, „Widok Delft”: literatura i trwanie, „Dekada Literacka” 1997, nr 6/7 (130/131) M. Świetlicki, Nieoczywiste. 77 wierszy religijnych Marcina Świetlickiego/według Wojciecha Bonowicza, Kraków 2007. A. Datko, Dlaczego nie rozumiem sztuki, która nie jest sztuką? Niezrozumienie i kwestionowanie wartości artystycznej współczesnych dzieł, „Obieg”, kwiecień 2010. Pustelnicy, reż. K. Czubak, Warszawa 2010. J. Dehnel, Fotoplastikon, Warszawa W. Shakespeare, Poskromienie złośnicy, tłum. S. Barańczak, Kraków 2007; Poskromienie złośnicy – spektakl w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego. G. Niziołek, Warlikowski - extra ecclesiam, Kraków 2008, s. 7-41. H.-T. Lehmann, Teatr postdramatyczny, Kraków 2009, s. 16-20; 26-28; 31-32. M. Sugiera, W pułapce roli społecznej: "W poskromieniu złośnicy" [w:] Dyskurs, postać i płeć w dramacie, red. W. Baluch, Kraków 2009. Cafe Muller, reż. P. Baush; A. Królica, Jak mogliśmy zapamiętać Pinę Bausch?, "Didaskalia" nr 92/93 2009. A. Czechow, Wiśniowy sad, Warszawa 1951; Wiśniowy sad – spektakl w reżyserii Pawła Łysaka |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
metody eksponujące: prezentacja (pokaz slajdów), pokaz filmowy metody ćwiczeniowo-praktyczne: klasyczna ćwiczeniowa, studium przypadku, metoda obserwacji, dyskusja Praca pisemna, kolokwia, ocena aktywności studenta w ramach zajęć |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
60% prace pisemne 20% ocena aktywności studenta w ramach zajęć 20% kolokwia |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.