Seminarium magisterskie [WH-KU-II-1-SemMgr-L]
Semestr letni 2022/23
Seminarium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [WH-KU-II-1-SemMgr-L] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Seminarium [SEM], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Małgorzata Wrześniak | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podawana indywidualnie zgodnie z zakresem tematycznym przygotowywanych prac magisterskich. LITERATURA PODTSWOWA D. Forstner, Świat symboliki chrześcijańskiej, Warszawa 2001 E. Gombrich, O sztuce, Warszawa 1996 (i późniejsze wydania). symboli, Warszawa 1997. S. Carr-Gomm, Słownik symboli w sztuce, motywy, mity, legendy w malarstwie i rzeźbie, Warszawa 2001. A. P. Chenel, A. S. Simarro, Słownik symboli, Warszawa 2008. Historia brzydoty, red. Umberto Eco, Poznań 2007. M. Feuillet, Leksykon symboli chrześcijańskich, Poznań 2006. S. Forty, Znaczenie symboli, Warszawa 2003. J. Hall, Leksykon symboli sztuki Wschodu i Zachodu, Kraków 1997. Leksykon symboli - Herder, [oprac. oryg. Marianne Oesterreicher-Mollwo]; przeł. J. Prokopiuk ;red. wyd. L. Robakiewicz, Warszawa 2009. M. O'Connell, R. Airey, Ilustrowana encyklopedia, znaki i symbole. Studium i analiza słownika znaków wizualnych, które kształtują nasz sposób myślenia i nasze reakcje na otaczający nas świat, Warszawa 2007. B. Purc-Stępniak, Kula jako symbol vanitas. Z kręgu badań nad malarstwem XVII wieku, Gdańsk 2004. J. Seibert, Leksykon sztuki chrześcijańskiej. Tematy, postacie, symbole, Kielce 2007. J. Tresidder, Słownik symboli. Ilustrowany przewodnik po tradycyjnych wyrażeniach obrazowych, znakach ikonicznych i emblematach, Łódź 2001. Znaki i symbole, ilustrowany przewodnik, [eds. Kim Dennis-Bryan, Nicola Hodgson, Neil Lockley; tł. Barbara Kocowska], Warszawa 2009. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Seminarium poświęcone jest zagadnieniom: 1.Kultura artystyczna w muzeum (muzealnictwo i muzeologia) 2. Historia sztuk wizualnych 3. symbole, znaki i toposy w kulturze (tzw. długie trwanie symboli w kulturze) W obrębie zaproponowanych zagadnień student wybiera temat szczegółowy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metoda weryfikacji efektów uczenia się w odniesieniu do wiedzy, umiejętności i kompetencji: udział w dyskusji, przygotowanie prezentacji wyników badań, omówienie wyników badań. Kolejne etapy pracy na seminarium w I roku zajęć: 1. Określenie zakresu zainteresowań 2. Wybór tematu. Postawienie problemu badawczego 3. Przeprowadzenie kwerendy i prezentacja stanu badań 4. Prezentacja źródeł (ikonograficznych, pisanych) 5. Określenie struktury pracy 6. Określenie założeń, celów pracy, wybór metodologii badań (złożone na piśmie) student jest zobowiązany do aktywnego udziału w dyskusji oraz do co najmniej dwóch prezentacji wyników badań w ciągu semestru w formie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawę oceny stanowi systematyczna praca nad tematem i tekstem pracy dyplomowej W semestrze II: Precyzyjne określenie tematu, przdstawienie szczegółowego stanu badań, określenie założeń, celów pracy, wybór metodologii badań (złożone na piśmie) Nie mniej niż dwie prezentacje stanu badań oraz zbioru źródeł ikonograficznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.