Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior [WK-SM-5-Z-Kiwior]
Semestr zimowy 2022/23
Seminarium magisterskie,
grupa nr 1
Przedmiot: | Seminarium naukowe: Ks. prof. dr hab. Wiesław Kiwior [WK-SM-5-Z-Kiwior] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2022/23 [2022/23_Z]
(w trakcie)
Seminarium magisterskie [SEM_MGR], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wiesław Kiwior | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1.BIELECKI J.E., Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne, Kraków 1993. 2.BOĆ J., Jak pisać pracę magisterską, Kolonia Limited, Wrocław 2009. 3. Lektura źródeł i literatury dotyczących pracy magisterskiej. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1.SASTRE SANTOS E., Metodologia giuridica. La tesi e lo studio del diritto canonico, Roma 2002 (wyznaczone fragmenty) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Wymogi merytoryczne, formalne, językowe i stylistyczne pracy magisterskiej. 2. Studium tematu pracy magisterskiej. 3. Redagowanie pracy magisterskiej. 4. Prezentacja wyników studium i redakcji oraz dyskusja. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
FEKTY WIEDZY (EK 1-3): metoda dydaktyczna: wykład informacyjny, prezentacja, dyskusja; wspólna lektura tekstów weryfikacja: prace pisemne (redagowanie pracy magisterskiej) EFEKTY UMIEJĘTNOŚCI (EK 4-6): metoda dydaktyczna: wykład problemowy, prezentacja, dyskusja, indywidualna lektura tekstów źródłowych na wyznaczony temat, kwerend źródeł i literatury oraz przedstawienie uzyskanych wyników weryfikacja: prace pisemne (redagowanie pracy magisterskiej) EFEKTY KOMPETENCJI (EK 7-8): metoda dydaktyczna: indywidualna lektura źródeł i literatury, dyskusja weryfikacja: zaangażowanie podczas seminarium i prace pisemne (redagowanie pracy magisterskiej). |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena EK 1-8. ocena 2 (ndst): - student nie zna podstaw kanonicznego prawa procesowego; nie zna podstaw metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; nie ma wiedzy na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego. - student nie potrafi właściwie zinterpretować tekstów źródłowych z zakresu kanonicznego prawa procesowego; nie potrafi znaleźć właściwych źródeł i odpowiedniej literatury dotyczących wybranego tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyników kwerendy; nie potrafi formułować w mowie i na piśmie badanego zagadnienia będącego przedmiotem pracy magisterskiej i nie potrafi go przedstawić w świetle odpowiednich przepisów. - student nie potrafi realizować zaplanowanej pracy badawczej mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; zupełnie nie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, nie uczestniczy w dyskusjach. ocena 3 (dst): - student zna w ograniczonym stopniu podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w ograniczonym stopniu podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma słabą wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego. - student potrafi w ograniczonym stopniu zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi w ograniczonym stopniu znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi słabo formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi słabo przedstawić go w świetle odpowiednich przepisów. - student potrafi w ograniczonym stopniu realizować zaplanowaną pracę badawczą mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; sporadycznie angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach. ocena 4 (db): - student zna dobrze podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna dobrze podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma częściową wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego. - student potrafi właściwie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi zadowalająco formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów. - student potrafi właściwie realizować zaplanowaną pracę badawczą mającej na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach. ocena 5 (bdb): - student zna w pełni podstawy kanonicznego prawa procesowego; zna w pełni podstawy metodologii pracy naukowej w zakresie prawa kanonicznego, a w szczególności w zakresie kanonicznego prawa procesowego; ma pełną wiedzę na temat źródeł i literatury w zakresie kanonicznego prawa procesowego. - student potrafi całkowicie poprawnie zinterpretować teksty źródłowe z zakresu kanonicznego prawa procesowego; potrafi całkowicie poprawnie znaleźć właściwe źródła i odpowiednią literaturę dotyczące tematu pracy magisterskiej i przedstawić wyniki kwerendy; potrafi bezbłędnie formułować w mowie i na piśmie badane zagadnienie będące przedmiotem pracy magisterskiej i potrafi dobrze to przedstawić w świetle odpowiednich przepisów. - student potrafi prawidłowo i kompleksowo realizować zaplanowaną pracę badawczą mającą na celu przyswojenie sobie treści teoretycznych i praktycznych z zakresu tematu pracy magisterskiej; bardzo często angażuje się w przebieg prowadzonych zajęć, uczestnicząc w dyskusjach. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
Zajęcia zdalne, synchroniczne, prowadzone za pomocą platformy MSTeams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.