Seminarium licencjackie [WH-FPZ-I-2-SemLi]
Semestr letni 2022/23
Seminarium licencjackie,
grupa nr 2
Przedmiot: | Seminarium licencjackie [WH-FPZ-I-2-SemLi] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Seminarium licencjackie [SEMLI], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Doboszyńska-Markiewicz | ||||||||||||||||||
Literatura: |
Bartmiński J., Współczesny język polski, Lublin 2001. Doboszyńska-Markiewicz K. Metaprzymiotnikowe linguistic hedges „istny”, „prawdziwy”, „swoisty”. Kilka uwag o ich statusie semantyczno-składniowym, „LingVaria” 2018, z. 2 (26), s.81–93. Jadacka H., Kultura języka polskiego. Fleksja, słowotwórstwo, składnia, Warszawa 2006 Karpowicz T., Kultura języka polskiego. Wymowa, ortografia, interpunkcja, Warszawa 2009 Kozłowska A., Problemy z idiolektem, w: Język pisarzy jako problem lingwistyki, red. T. Korpysz, A. Kozłowska, Warszawa 2009, s. 111-131. Markowski A., Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne. Warszawa 2018 Polkowska L., Język prawicy, Warszawa 2015. Puzynina J., Język wartości, Warszawa 1992. Wierzbicka-Piotrowska E., Wolański A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Podstawy stylistyki i retoryki, Warszawa 2008. |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Pojęcie idiolektu, czyli jak można opisywać język jednostki. 2. Język polityki. 3. Analiza poprawności językowej wybranych czasopism. 4. Język wartości, czyli środki językowego wartościowania. 5. Przegląd tematów prac dyplomowych o tematyce językoznawczej, powstałych na WNH w ostatnim dziesięcioleciu. 6. Przygotowanie konspektu pracy naukowej. 7. Jak szukać literatury przedmiotowej - tworzenie bibliografii pracy naukowej. |
||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak wykład problemowy i referowanie tekstów naukowych, a weryfikowane przez ocenę referatu oraz dwóch prac pisemnych. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak kwerenda baz prac językoznawczych oraz analiza leksykograficzna i korpusowa, a weryfikowane przez oceny z dwóch prac pisemnych. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami, jak dyskusja czy studium przypadku, a weryfikowane przez ocenę ciągłą aktywnego udziału w zajęciach. |
||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę końcową składają się: 60% ocena konspektu pracy licencjackiej z załączona listą pięciu podstawowych prac naukowych (koniecznym warunkiem zaliczenia jest więc wstępne ustalenie tematu pracy i harmonogramu jej powstawania) 30% aktywność na zajęciach (referowanie tekstu, udział w dyskusji) 10% obecność. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.