Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edytorstwo naukowe [WH-FPZ-M-I-2-EdNau] Semestr letni 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Edytorstwo naukowe [WH-FPZ-M-I-2-EdNau]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23_L] (zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (nieparzyste), 8:00 - 9:30
sala 214
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 14
Limit miejsc: 40
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marta Piotrowska
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a23NeQVRYicvZamD3y4Fnx5MM7h247TBdaaBwM1iRmhg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8813b4ff-b24f-496d-870b-36ef2c463138&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

METODY DYDAKTYCZNE:

Zajęcia ćwiczeniowe o charakterze warsztatowym, konwersatoryjnym. Skupione są wokół podstawowej wiedzy z zakresu edytorstwa naukowego oraz problematyki związanej z przygotowaniem edycji krytycznej dzieł literackich, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autora w rękopisie, nie wydanych za jego życia. Główną metodą dydaktyczną jest praca metodą projektów, przygotowywanych przez studentów samodzielnie i prezentowanych na zajęciach, dyskusja moderowana, burza mózgów, praca w grupie, a także elementy wykładu.

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ:

- ocena aktywności studentów na zajęciach;

- ocena przygotowanych prezentacji (ocena z pierwszego semestru zajęć);

- ocena kolokwium (praca pisemna z zakresu podstawowej terminologii oraz problematyki edytorstwa naukowego na koniec drugiego semestru zajęć).

SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu wiedzy:

- ocenianie ustawiczne, w trakcie zajęć;

- kolokwium końcowe składające się z dwóch części: 1. znajomość terminologii, 2. pisemne opracowanie wybranego zagadnienia z zakresu problematyki edytorstwa naukowego (na zakończenie cyklu zajęć – praca na ocenę).

Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu umiejętności:

- praca indywidualna oraz w grupie w trakcie zajęć poświęconych przygotowaniu niektórych elementów edycji krytycznej;

- przygotowywanie prezentacji wybranych problemów badawczych (samodzielne pogłębianie wiedzy na wybrane zagadnienia związane z problematyką edycji krytycznych dzieł literackich – przygotowanie prezentacji na ocenę w pierwszym semestrze).

Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu kompetencji społecznych:

- ocenianie ciągłe, podczas zajęć. Bierze się pod uwagę umiejętność współpracy w grupie lub w mniejszych zespołach;

- umiejętność dyskusji i polemiki w trakcie wypowiedzi ustnych;

- umiejętność prezentacji przygotowanych wcześniej materiałów (autoprezentacja).

Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia:

- nie bierze czynnego udziału w zajęciach;

- nie rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;

- nie potrafi pracować w grupie lub w zespole;

- nie wie czym jest edycja naukowa oraz nie posiada podstawowych umiejętności opracowania poszczególnych jej elementów;

- otrzymał ocenę niedostateczną z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie przygotował prezentacji;

- uzyskał ocenę niedostateczną z kolokwium końcowego.

Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który:

- sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach;

- rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;

- potrafi pracować w grupie lub w zespole;

- posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu terminologii edytorstwa naukowego oraz opracowania edycji naukowej;

- otrzymał ocenę dostateczną z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu);

- uzyskał ocenę dostateczną z kolokwium końcowego.

Dobrą ocenę otrzymuje Student, który:

- bierze aktywny udział w zajęciach;

- rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;

- dobrze zna terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować poszczególne jej elementy;

- potrafi pracować w grupie i w zespole;

- otrzymał ocenę dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu);

- otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z kolokwium końcowego.

Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który:

- bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami;

- rozumie bardzo dobrze, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże;

- zna bardzo dobrze terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować poszczególne jej elementy;

- potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach);

- otrzymał ocenę bardzo dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu);

- otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z kolokwium końcowego.

Metody i kryteria oceniania:

CAŁOŚCIOWA OCENA WYSTAWIANA JEST NA KONIEC CYKLU ZAJĘĆ. OCENA OBEJMUJE:

- obecność (dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w cyklu zajęć);

- aktywne uczestnictwo w zajęciach (zabieranie głosu w różnych formach dyskusji, umiejętność udziału w dyskusjach i przedstawianie swojego stanowiska, przygotowanie do zajęć);

- krótkie projekty, prezentacje (mogą być przygotowywane z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych) na tematy związane ze szczegółową problematyką przedmiotu (indywidualne, pogłębione opracowanie zagadnienia, innowacyjne podejście do problemu, staranność przygotowania prezentacji);

- pisemna praca kończąca zajęcia. Na zakończenie cyklu zajęć uczestnicy piszą kolokwium (na przedostatnich zajęciach – termin wyznaczony wcześniej). Jest to praca pisemna składająca się z dwóch części (pierwsza część: pytania testowe, zadania sprawdzające umiejętności (modernizacja tekstu, technika kolacjonowania) oraz część druga: krótki esej) z zakresu podstawowej terminologii i problematyki edytorstwa naukowego. Oceniany jest poziom znajomości zagadnień z zakresu edytorstwa naukowego oraz praktycznych umiejętności przygotowywania edycji naukowej dzieła literackiego, umiejętność posługiwania się stylem naukowym (znajomość podstawowych pojęć i kategorii tekstologii oraz edytorstwa naukowego), umiejętność krytycznej, przekrojowej analizy problematyki edytorstwa naukowego.

Powyższe kryteria wyznaczają cząstkowe oceny, które łącznie składają się na ocenę całościową (żadna z ocen cząstkowych nie może być negatywna).

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)