Edytorstwo naukowe [WH-FPZ-M-I-2-EdNau]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Edytorstwo naukowe [WH-FPZ-M-I-2-EdNau] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Marta Piotrowska | ||||||||||||||||
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a23NeQVRYicvZamD3y4Fnx5MM7h247TBdaaBwM1iRmhg1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8813b4ff-b24f-496d-870b-36ef2c463138&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | ||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
METODY DYDAKTYCZNE: Zajęcia ćwiczeniowe o charakterze warsztatowym, konwersatoryjnym. Skupione są wokół podstawowej wiedzy z zakresu edytorstwa naukowego oraz problematyki związanej z przygotowaniem edycji krytycznej dzieł literackich, ze szczególnym uwzględnieniem opus posthumum, czyli dzieł brulionowych, pozostawionych przez autora w rękopisie, nie wydanych za jego życia. Główną metodą dydaktyczną jest praca metodą projektów, przygotowywanych przez studentów samodzielnie i prezentowanych na zajęciach, dyskusja moderowana, burza mózgów, praca w grupie, a także elementy wykładu. SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW UCZENIA SIĘ: - ocena aktywności studentów na zajęciach; - ocena przygotowanych prezentacji (ocena z pierwszego semestru zajęć); - ocena kolokwium (praca pisemna z zakresu podstawowej terminologii oraz problematyki edytorstwa naukowego na koniec drugiego semestru zajęć). SPOSOBY WERYFIKACJI EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu wiedzy: - ocenianie ustawiczne, w trakcie zajęć; - kolokwium końcowe składające się z dwóch części: 1. znajomość terminologii, 2. pisemne opracowanie wybranego zagadnienia z zakresu problematyki edytorstwa naukowego (na zakończenie cyklu zajęć – praca na ocenę). Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu umiejętności: - praca indywidualna oraz w grupie w trakcie zajęć poświęconych przygotowaniu niektórych elementów edycji krytycznej; - przygotowywanie prezentacji wybranych problemów badawczych (samodzielne pogłębianie wiedzy na wybrane zagadnienia związane z problematyką edycji krytycznych dzieł literackich – przygotowanie prezentacji na ocenę w pierwszym semestrze). Metody oceniania efektów kształcenia z zakresu kompetencji społecznych: - ocenianie ciągłe, podczas zajęć. Bierze się pod uwagę umiejętność współpracy w grupie lub w mniejszych zespołach; - umiejętność dyskusji i polemiki w trakcie wypowiedzi ustnych; - umiejętność prezentacji przygotowanych wcześniej materiałów (autoprezentacja). Niedostateczną ocenę otrzymuje Student, który nie opanował efektów kształcenia: - nie bierze czynnego udziału w zajęciach; - nie rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże; - nie potrafi pracować w grupie lub w zespole; - nie wie czym jest edycja naukowa oraz nie posiada podstawowych umiejętności opracowania poszczególnych jej elementów; - otrzymał ocenę niedostateczną z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu) lub nie przygotował prezentacji; - uzyskał ocenę niedostateczną z kolokwium końcowego. Dostateczną ocenę otrzymuje Student, który: - sporadycznie bierze aktywny udział w zajęciach; - rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże; - potrafi pracować w grupie lub w zespole; - posiada dostateczną wiedzę i umiejętności z zakresu terminologii edytorstwa naukowego oraz opracowania edycji naukowej; - otrzymał ocenę dostateczną z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu); - uzyskał ocenę dostateczną z kolokwium końcowego. Dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach; - rozumie, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże; - dobrze zna terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować poszczególne jej elementy; - potrafi pracować w grupie i w zespole; - otrzymał ocenę dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu); - otrzymał ocenę dostateczną z plusem lub dobrą z kolokwium końcowego. Bardzo dobrą ocenę otrzymuje Student, który: - bierze aktywny udział w zajęciach, wykazuje bardzo duże zainteresowanie poruszanymi zagadnieniami; - rozumie bardzo dobrze, czym jest edytorstwo naukowe i jaka problematyka się z nim wiąże; - zna bardzo dobrze terminologię z zakresu edytorstwa naukowego i tekstologii oraz wie czym jest edycja krytyczna i potrafi przygotować poszczególne jej elementy; - potrafi pracować w grupie (w mniejszych i większych zespołach); - otrzymał ocenę bardzo dobrą z prezentacji na temat związany z problematyką przedmiotu (szczegółowość, nowatorskość i staranność realizacji projektu); - otrzymał ocenę dobrą z plusem lub bardzo dobrą z kolokwium końcowego. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
CAŁOŚCIOWA OCENA WYSTAWIANA JEST NA KONIEC CYKLU ZAJĘĆ. OCENA OBEJMUJE: - obecność (dopuszczalne są 2 nieobecności nieusprawiedliwione w cyklu zajęć); - aktywne uczestnictwo w zajęciach (zabieranie głosu w różnych formach dyskusji, umiejętność udziału w dyskusjach i przedstawianie swojego stanowiska, przygotowanie do zajęć); - krótkie projekty, prezentacje (mogą być przygotowywane z wykorzystaniem narzędzi multimedialnych) na tematy związane ze szczegółową problematyką przedmiotu (indywidualne, pogłębione opracowanie zagadnienia, innowacyjne podejście do problemu, staranność przygotowania prezentacji); - pisemna praca kończąca zajęcia. Na zakończenie cyklu zajęć uczestnicy piszą kolokwium (na przedostatnich zajęciach – termin wyznaczony wcześniej). Jest to praca pisemna składająca się z dwóch części (pierwsza część: pytania testowe, zadania sprawdzające umiejętności (modernizacja tekstu, technika kolacjonowania) oraz część druga: krótki esej) z zakresu podstawowej terminologii i problematyki edytorstwa naukowego. Oceniany jest poziom znajomości zagadnień z zakresu edytorstwa naukowego oraz praktycznych umiejętności przygotowywania edycji naukowej dzieła literackiego, umiejętność posługiwania się stylem naukowym (znajomość podstawowych pojęć i kategorii tekstologii oraz edytorstwa naukowego), umiejętność krytycznej, przekrojowej analizy problematyki edytorstwa naukowego. Powyższe kryteria wyznaczają cząstkowe oceny, które łącznie składają się na ocenę całościową (żadna z ocen cząstkowych nie może być negatywna). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.