Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kultura popularna - teoria i krytyka [WH-KUZ-I-1-KulPopul] Semestr letni 2022/23
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Kultura popularna - teoria i krytyka [WH-KUZ-I-1-KulPopul]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23_L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
co druga sobota (nieparzyste), 9:45 - 11:15
sala 410
Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 12
Limit miejsc: 20
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Marcin Jewdokimow
Literatura:

Literatura podstawowa:

M. Krajewski, Kultury kultury popularnej, Poznań 2003.

J. Storey, Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, Kraków 2003.

D. Strinati, Wprowadzenie do kultury popularnej, Poznań 1998.

G. Miernik, „Wiejskość” i „miejskość” w kulturze życia codziennego kielczan po II wojnie światowej [w:] Kultura wysoka, kultura popularna, kultura codzienna w Polsce 1944-1989, red. G. Miernik.

Literatura dodatkowa:

J. Fiske, Zrozumieć kulturę popularną, Kraków 2010.

K. Banaszkiewicz, Nikt nie rodzi się telewidzem, Kraków 2000.

W. J. Burszta, Kultura popularna jako wspólnota uczuciowa, w: „Kultura Popularna”, 2002 nr 1.

W. J. Burszta, Od mowy magicznej do szumów popkultury, Warszawa 2009.

Dziecko w świecie mediów i konsumpcji, red. M. Bogunia-Borowska, Kraków 2006.

U. Eco, Superman w literaturze masowej. Powieść popularna: pomiędzy retoryką a ideologią, Kraków 2008.

T. Edensor, Tożsamość narodowa, kultura popularna i życie codzienne, Kraków 2004.

M. Filiciak, Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Warszawa 2006.

Film: fabryka emocji, red. K. Klejsa, T. Kłys, Kraków 2003.

Gadżety popkultury. Społeczne życie przedmiotów, W. Godzic, M. Żakowski (red.), Warszawa 2007.

W. Godzic, Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej, Kraków 1996.

W. Godzic, Telewizja jako kultura, Kraków 2002.

W. Godzic, Znani z tego, że są znani. Celebryci w kulturze tabloidów. Warszawa 2007.

B. Koziczyński, 333 popkultowe rzeczy… PRL. Jakość pierwsza, Poznań 2009.

K. Krzan, Ekstaza w wersji pop. Poszukiwania mistyczne w kulturze popularnej, Warszawa 2008.

Kultura popularna: konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe, red. A. Gromkowska-Melosik, Z. Melosik, Kraków 2010.

R. Pankowski, Rasizm a kultura popularna. Warszawa 2006.

Post-soap. Seriale nowej generacji a polska widownia, red. M. Filiciak, B. Giza, Warszawa 2011.

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

METODY OCENY w odniesieniu do realizacji EK:

Zaliczenie na ocenę - obecność (maks. dwie nieobecności nieusprawiedliwione), aktywność na zajęciach, realizacja zadań wskazanych przez prowadzącego.

Efekty kształcenia w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak wykłąd problemowy i prezentacja (metody dydaktyczne), a weryfikowane przez prezentacja podczas zajęć przygotowanych materiałów (sposoby weryfikacji).

Efekty kształcenia w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak studium przypadku a weryfikowane przez ocenianie ciągłe.

Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych są osiągane takimi metodami, jak studium przypadku a weryfikowane przez ocenianie ciągłe.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę - obecność (maks. dwie nieobecności nieusprawiedliwione) 20%, aktywność na zajęciach 20%, realizacja zadań wskazanych przez prowadzącego 60%.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)