język hiszpański A1: semestr II [C-JO-HA1-II]
Semestr letni 2022/23
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 4
Przedmiot: | język hiszpański A1: semestr II [C-JO-HA1-II] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 25 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Antero Cano Dominguez | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1.Equipo Prisma. Metodo de espańol para extranjeros A1+ A2 Fusión. Podręczniki i ćwiczenia 2. Prisma A1+ A2 Fusión libro del profesor Literatura uzupełniająca 1. Artykuły z prasy/ internetu 2. Gramatyka z ćwiczeniami Hiszpański Margarita Görrissen –Rosalía de Rösler 3. Podręcznik Nuevo ven 1,2 editorial Edelsa 4. Español en marcha ELE ( A1+ A2 ) Francisca Castro Viúdez - Pilar Díaz Ballesteros 5. Podrecznik Nuevo Prisma nivel A1, A2 6. Podręczny słownik polsko-hiszpański i hiszpański - polski, 7. "Gramatyka Języka Hiszpańskiego" Małgorzata Cybulska - Janczew, Jacek Perlin, 8. -Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami Taraszkiewicz M., Warszawa, PWN 9. Rápido Rápido Curso intensivo de español Lourdes Miquel /Neus Sans 10. Nuevo Ven 1 Curso de español F. Castro, F. Marin, R. Morales, S. Rosa |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Zwroty i wyrażenie związane z poruszaniem się po mieście. Nazwy środków transportu. Przymiotniki określające pozytywne i negatywne cechy poszczególnych środków transportu. Środki transportu – utrwalenie i rozszerzenie. 2. Zwroty i wyrażenia przydatne przy kupowaniu biletów i kart okresowych. Słownictwo związane z turystyką. 3. Sposoby spędzania czasu na wakacjach. Przedmioty niezbędne w podróży. Niektóre wyrazy stosowane w Ameryce Łacińskiej. 4. Zwroty i wyrażenia służące do pytania o drogę i udzielania odpowiedz/informacji na ten temat. 5. Godziny. 6. Zwroty i wyrażenia służące do pytania o godzinę i godziny otwarcia oraz do udzielania odpowiedzi /informacji na ten temat. 7. Pory dnia. Dni tygodnia. Czynności dnia codziennego. 8. Przysłówki i wyrażenia częstotliwości. 9. Poszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego z czynnościami dnia codziennego. Wyrażenia określające ilość. 10. Sposoby spędzania wolnego czasu. Poszerzenie i utrwalenie słownictwa związanego ze sposobami spędzania wolnego czasu. 11. Nazwy produktów spożywczych. Nazwy posiłków. 12. Nazwy części ciała. Wyrażanie dolegliwości i złego samopoczucia. Sposoby i środki leczenia na różne dolegliwości. 13. Nazwy tradycyjnych przekąsek hiszpańskich. Słownictwo związane z barem i restauracją. Wyrażenia służące do zamawiania potraw i napojów w barze i restauracji. 14. Wyrażenia służące do składania propozycji wspólnych wyjść, przyjmowania i odrzucania propozycji. Słownictwo związane z nauką języka obcego. 15. Słownictwo związane z czynnościami codziennymi, domem, szkołą, pracą i formami spędzania czasu wolnego. Nazwy krajów Ameryki Łacińskiej. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
a. Studenci pracują wspólnie, w grupach, parach i indywidualnie realizując ćwiczenia i praktyki komunikacyjne i konwersując w języku obcym z prowadzące i pozostałymi uczestnikami kursu. b. Prowadzące wyjaśniania zagadnienia językowych, komunikacyjnych i kulturowych, komentuje prace wykonywane i przedstawiane przez studentów. c. W ramach pracy indywidualnej studenci realizują ćwiczenia z kluczem rozwiązań w celu opanowania różnych zagadnień gramatycznych oraz redagują teksty wypracowań, czytają teksty oraz oglądają materiały audiowizualne i je recenzują. d. Praca odbywa się na podstawie materiałów wskazanych przez prowadzące, a także informacji i materiałów, w tym audiowizualnych i internetowych, które studenci gromadzą samodzielnie w ramach zadawanych im zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
-Ocena ciągła na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności. -Ocena prac domowych w formie ćwiczeń i wypracowań zadawanych na kolejne zajęcia. -Zaliczanie nieobecności na podstawie prac dodatkowych uzgadnianych z nauczycielem. -Dopuszczenie do testu końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. -Test końcowy sprawdzający kompetencje mówienia, czytania, pisania, gramatyczne i leksykalne na poziomie kursu. Test końcowy po każdego semestru obejmuje: a. Test pisemny, który zawiera następujące części: 1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego 2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego 3) ćwiczenia w odpowiadaniu na pytania osobiste 4) wypracowanie b. Test ustny, prezentacji na temat podanego studentowi tematu. c. Na ocenę końcową będą składały się: a. test pisemny b. test ustny c. prezentacja zeszyt ćwiczeń( rozwiązanie i zrozumienie pracy) d. wypracowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język hiszpański A1: semestr II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.