język hiszpański A1: semestr IV [C-JO-HA1-IV]
Semestr letni 2022/23
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 2
Przedmiot: | język hiszpański A1: semestr IV [C-JO-HA1-IV] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Antero Cano Dominguez | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Equipo Prisma. Metodo de espańol para extranjeros A1+ A2 Fusión. Podręczniki i ćwiczenia 2. Prisma A1+ A2 Fusión libro del profesor Literatura uzupełniająca 1. Artykuły z prasy/ internetu 2. Gramatyka z ćwiczeniami Hiszpański Margarita Görrissen –Rosalía de Rösler 3. Podręcznik Nuevo ven 1,2 editorial Edelsa 4. Español en marcha ELE ( A1+ A2 ) Francisca Castro Viúdez - Pilar Díaz Ballesteros 5. Podrecznik Nuevo Prisma nivel A1, A2 6. Podręczny słownik polsko-hiszpański i hiszpański - polski, 7. "Gramatyka Języka Hiszpańskiego" Małgorzata Cybulska - Janczew, Jacek Perlin, 8. -Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami Taraszkiewicz M., Warszawa, PWN 9. Rápido Rápido Curso intensivo de español Lourdes Miquel /Neus Sans 10. Nuevo Ven 1 Curso de español F. Castro, F. Marin, R. Morales, S. Rosa |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Rozmawiać o okolicznościach, w których miało miejsce wydarzenie. 2. Różnice zastosowania czasów indefinido / imperfecto. 3. Opowiadać prawdziwe lub fikcyjne wydarzenia i historie. Słownictwo i wyrażenia charakterystyczne dla struktury opowiadania, bajki. 4. Opisywać cechy i cechy fizyczne ludzi, zwierząt i rzeczy 5. Wyrazić zdziwienie i rozczarowanie. Żałować wyrażać komplement i odpowiadać . Słownictwo i zwroty grzecznościowe konieczne do napisania wiadomości mailowej. 6. Rozmawiać o przyszłych działaniach. okoliczniki czasu przyszłego. Słownictwo związane z rozrywką, wakacjami i czasem wolnym. 7. Tworzenie i użycie czasu przyszłego futuro imperfecto .Stawianie warunków: SI + presente + futuro .Umiejętność mówienia o planach na przyszłość .Umiejętność usprawiedliwiania się, tłumaczenia przyczyn (Es que...) 8. Przewidywać i rozmawiać o prawdopodobieństwo. Creo/imagino/supongo+ que + futuro imperfecto. No se si/cuando/donde + futuro imperfecto. 9. Rozmawiać o pogodzie. 10. Wyrażać hipotezę lub wyrazić prawdopodobieństwo dotyczące przeszłości. 11. Tworzenie i użycie trybu przypuszczającego condicional simple. Umiejętność wyrażania warunku w przeszłości. 12. Dawanie rad y sugerowanie przy użyciu trybu warunkowego. 13. Wyrażanie przyszłości w odniesieniu do czasu przeszłego. Zwroty grzecznościowe z użyciem trybu warunkowego. 14. Pytanie o samopoczucie i udzielenie odpowiedzi. Rozmowa z lekarzem . Zamówienie wizyty u lekarza Zaordynowanie leku 15. Tworzenie i użycie trybu subjuntivo- presente. Zakazy, instrukcje, rozkazy: użycie trybu rozkazującego w przeczeniu Użycie trybu subjuntivo: rady i zalecenia. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
a. -Studenci pracują wspólnie, w grupach, parach i indywidualnie realizując ćwiczenia i praktyki komunikacyjne i konwersując w języku obcym z prowadzące i pozostałymi uczestnikami kursu. b. -Prowadzące wyjaśniania zagadnienia językowych, komunikacyjnych i kulturowych, komentuje prace wykonywane i przedstawiane przez studentów. c. -W ramach pracy indywidualnej studenci realizują ćwiczenia z kluczem rozwiązań w celu opanowania różnych zagadnień gramatycznych oraz redagują teksty wypracowań, czytają teksty oraz oglądają materiały audiowizualne i je recenzują. d. -Praca odbywa się na podstawie materiałów wskazanych przez prowadzące, a także informacji i materiałów, w tym audiowizualnych i internetowych, które studenci gromadzą samodzielnie w ramach zadawanych im zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
-Ocena ciągła na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności. -Ocena prac domowych w formie ćwiczeń i wypracowań zadawanych na kolejne zajęcia. -Zaliczanie nieobecności na podstawie prac dodatkowych uzgadnianych z nauczycielem. -Dopuszczenie do testu końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. -Test końcowy sprawdzający kompetencje mówienia, czytania, pisania, gramatyczne i leksykalne na poziomie kursu. Test końcowy po każdego semestru obejmuje: a. Test pisemny, który zawiera następujące części: 1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego 2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego 3) ćwiczenia w odpowiadaniu na pytania osobiste 4) wypracowanie b. Test ustny, prezentacji na temat podanego studentowi tematu. c. Na ocenę końcową będą składały się: a. test pisemny b. test ustny c. prezentacja zeszyt ćwiczeń( rozwiązanie i zrozumienie pracy) d. wypracowanie |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język hiszpański A1: semestr IV |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.