język hiszpański B1: semestr II [C-JO-HB1-II]
Semestr letni 2022/23
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 1
Przedmiot: | język hiszpański B1: semestr II [C-JO-HB1-II] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Antero Cano Dominguez | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. "Prisma nivel intermedio B1+ B2 Fusión" Equipo Prisma, Madrid 2. Prisma de ejercicios B1+ B2 Fusión 3. Prisma del profesor B1+ B2 Fusión Literatura uzupełniająca 1. Artykuły z prasy, internetowy. 2. Podręczny sownik polsko-hiszpański i hiszpanski-polski, 3. "Gramatyka Języka Hiszpańskiego" Małgorzata Cybulska - Janczew, Jacek Perlin, 4. "Spanish B Course Companion- OXFORD 5. Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami Taraszkiewicz M., Warszawa, PWN Czasopisma: FRECUENCIA- Revista de Didáctica. Español como Lengua Extranjera. Editorial Podręcznik Prisma progresa nivel B1 Podręcznik Prisma Avanza nivel B2 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Prawdopodobieństwa. Konstrukcje służące do wyrażania prawdopodobieństwa: quiza /tal vez/posiblemente/ probablemente/puede ser/es posible que/es probable que + indicativo Kontrast indicativo - subjuntivo. 2. Zapytaj o istnienie czegoś lub kogoś. Wskazywać na istnienie czegoś lub kogoś. 3. Konstrukcja służąca do wyrażania opinii: Lo más/menos + adjetivo + es 4. Oceniać i wyrazić swoją opinię. Podkreślić lub nadać wagę do czegoś. 5. Zwroty i wyrażenia służące do utrzymania spójności i koherencji tekstu: en primer lugar, para empezar, por una parte, en segundo lugar, asimismo, por otra parte, respecto a, pero, porque, puesto que, en definitiva itp. 6. Opisać i zdefiniować. 7. Identyfikować obiekty, miejsca i ludzi oraz przekazywać informacje wtórne. 8. Prosić o informacje na temat poznania czegoś lub wiedzy o czymś / kimś. Poproś o coś określającego 9. Zasady użycia czasowników Ser, Estar. 10. Zdania względne. Spójniki łączące zdania okolicznikowe 11. Łączyć dwie chwile w czasie. Wyrażać chwilą , w którym występuje akcja. 12. Zaznaczać przyszły moment. Wystawiać temat. Wyjaśnić przyczynę lub przyczynę działania. 13. Wyjaśnić prawdziwą przyczynę czegoś poprzez odmowę innego wyjaśnienia. Uzasadnić opinię, odmawiając innym poprzednie. 14. Udzielać wyjaśnień lub przepraszać za coś. Wyrażać rozdrażnienie. 15. Wyrażać rezygnacja i zgodność. Żałować czegoś. Uspokoić i pocieszyć kogoś. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Studenci pracują wspólnie, w grupach, parach i indywidualnie realizując ćwiczenia i praktyki komunikacyjne i konwersując w języku obcym z nauczycielem i pozostałymi uczestnikami kursu. Nauczyciel wyjaśniania zagadnienia językowych, komunikacyjnych i kulturowych, komentuje prace wykonywane i przedstawiane przez studentów. W ramach pracy indywidualnej studenci realizują ćwiczenia z kluczem rozwiązań w celu opanowania różnych zagadnień gramatycznych oraz redagują teksty wypracowań, czytają teksty oraz oglądają materiały audiowizualne i je recenzują. Praca odbywa się na podstawie materiałów wskazanych przez nauczyciela, a także informacji i materiałów, w tym audiowizualnych i internetowych, które studenci gromadzą samodzielnie w ramach zadawanych im zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
-Ocena ciągła na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności. -Ocena prac domowych w formie ćwiczeń i wypracowań zadawanych na kolejne zajęcia. -Zaliczanie nieobecności na podstawie prac dodatkowych uzgadnianych z nauczycielem. -Dopuszczenie do testu końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. -Test końcowy sprawdzający kompetencje mówienia, czytania, pisania, gramatyczne i leksykalne na poziomie kursu. Test końcowy po każdego semestru obejmuje: a. Test pisemny, który zawiera następujące części: 1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego 2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego 3) ćwiczenia w odpowiadaniu na pytania osobiste 4) wypracowanie b. Test ustny, prezentacji na temat podanego studentowi tematu. c. Na ocenę końcową będą składały się: a. test pisemny b. test ustny c. prezentacja zeszyt ćwiczeń( rozwiązanie i zrozumienie pracy) d. wypracowanie) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język hiszpański B1: semestr II |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.