język hiszpański B1: semestr IV [C-JO-HB1-IV]
Semestr letni 2022/23
Lektorat języków nowożytnych,
grupa nr 1
Przedmiot: | język hiszpański B1: semestr IV [C-JO-HB1-IV] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(zakończony)
Lektorat języków nowożytnych [LEK_NOW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Antero Cano Dominguez | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
1. Nuevo Prisma Fusion B1+ B2 Fusión" Equipo Prisma, Madrid 2. Nuevo Prisma Fusion libro de ejercicios B1+ B2 3. Nuevo Prisma Fusion libro del profesor B1+ B2 Literatura uzupełniająca 1. Artykuły z prasy, 2. Podręczny sownik polsko-hiszpański i hiszpanski-polski, 3. "Gramatyka Języka Hiszpańskiego" Małgorzata Cybulska - Janczew, Jacek Perlin, 4. "Spanish B Course Companion- OXFORD 5. Gramatyka języka hiszpańskiego z ćwiczeniami Taraszkiewicz M., Warszawa, PWN 6. Español 2000 nivel medio -Jesús Sánchez Lobato. Nieves García Fernández. 7. Rápido Rápido libro del alumno .Curso intensivo de español Lourdes Miquel, Neus Sans. Czasopisma: FRECUENCIA- Revista de Didáctica. Español como Lengua Extranjera. Podręcznik Prisma progresa nivel B1 Podręcznik Prisma Avanza nivel B2 |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Dawanie i udzielanie porad; wnioski i odpowiedzi formalne; opisywanie faktów i wyrażanie opinii. 2. Czas imperfecto de subjuntivo i następstwo czasów w indicativo i subjuntivo; formy odmienne i nieodmienne czasownika. 3. Słownictwo z zakresu hiszpańskiej służby zdrowia i prewencji zdrowotnej w podróży. 4. Oceniać i wyrazić swoją opinię. Podkreślić lub nadać wagę do czegoś. formalnie poprosić lub zażądać. rozmawiać o aktywności fizycznej, która może poprawić nasze zdrowie. 5. Wyrażać argument z czas teraźniejszym i tryb łącznym. 6. Wyrażać konsekwencji z trybem oznajmujący i łączącym. 7. wyrażenia konsekwencji : por eso, por lo tanto, Asi que, de ahi que, tan...que, en consecuencia, luego, itp. Złożyć pisemne roszczenie. 8. Zinterpretować i przygotować przewodnik turystyczny. 9. Opisać i zdefiniować. Zastosowania czasowników ser y estar (być). 10. Rozmawiać o różnych ekspresjach artystycznych. 11. Wyrażenia bierne : procesu i rezultat. 12. Zrobić recenzję sztuki. Refleksyjne bezosobowe zdania. 13. Mowa zależna i następstwo czasów. 14. Przekazać i podsumować informacje lub rozmowę. zgodność czasów. 15. Opowiadanie szczegółowe oraz streszczanie cudzych relacji i opinii, wyrażanie zdziwienia, wątpliwości i obojętności oraz przekazywanie |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Studenci pracują wspólnie, w grupach, parach i indywidualnie realizując ćwiczenia i praktyki komunikacyjne i konwersując w języku obcym z nauczycielem i pozostałymi uczestnikami kursu. Nauczyciel wyjaśniania zagadnienia językowych, komunikacyjnych i kulturowych, komentuje prace wykonywane i przedstawiane przez studentów. W ramach pracy indywidualnej studenci realizują ćwiczenia z kluczem rozwiązań w celu opanowania różnych zagadnień gramatycznych oraz redagują teksty wypracowań, czytają teksty oraz oglądają materiały audiowizualne i je recenzują. Praca odbywa się na podstawie materiałów wskazanych przez nauczyciela, a także informacji i materiałów, w tym audiowizualnych i internetowych, które studenci gromadzą samodzielnie w ramach zadawanych im zadań. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
-Ocena ciągła na podstawie bieżącego przygotowania do zajęć i aktywności. -Ocena prac domowych w formie ćwiczeń i wypracowań zadawanych na kolejne zajęcia. -Zaliczanie nieobecności na podstawie prac dodatkowych uzgadnianych z nauczycielem. -Dopuszczenie do testu końcowego na podstawie oceny prac i kolokwiów cząstkowych. -Test końcowy sprawdzający kompetencje mówienia, czytania, pisania, gramatyczne i leksykalne na poziomie kursu. Test końcowy po każdego semestru obejmuje: a. Test pisemny, który zawiera następujące części: 1) ćwiczenia na zrozumienie tekstu słuchanego 2) ćwiczenia na zrozumienie tekstu pisanego 3) ćwiczenia w odpowiadaniu na pytania osobiste 4) wypracowanie b. Test ustny, prezentacji na temat podanego studentowi tematu. c. Na ocenę końcową będą składały się: a. test pisemny b. test ustny c. prezentacja zeszyt ćwiczeń( rozwiązanie i zrozumienie pracy) d. wypracowanie) |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
język hiszpański B1: semestr IV |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.