Psychologia rozwojowa [WH-FPZ-SP-II-2-PsRo]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [WH-FPZ-SP-II-2-PsRo] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co druga niedziela (nieparzyste), 11:30 - 13:00
sala 215 Kampus Dewajtis Nowy Gmach jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Dylewska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura uzupełniająca: 1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997. 2. M. Całusińska, W. Malinowski, Trening umiejętności wychowawczych, Sopot 2013. 3. E. Grzesiak, R. Janicka-Szyszko, M. Steblecka, Komunikacja w szkole, Gdańska 2005. 4. M. Herbert, Rozwój społeczny ucznia, Gdańsk 2008. 5. K. Rigby, Przemoc w szkole, Kraków 2010. 6. J. Rumpf, Krzyczeć, bić, niszczyć, Gdańsk, 2008 |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody: 1. wykład informacyjny, konwersatorium 2. pokaz-prezentacja multimedialna 3. giełda pomysłów, Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: wykład informacyjny, konwersatoryjny, pokaz, a weryfikowane za pomocą odpowiedzi ustnych i kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak: analiza tekstów, elementy warsztatowe, a weryfikowane za pomocą pokazu umiejętności praktycznych, symulacji. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metod poszukujących, a weryfikowane przez dyskusje, warsztaty,obserwację bezpośrednią ocenę ciągłą. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w obszarze wiedzy są weryfikowane za pomocą odpowiedzi ustnych i kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są weryfikowane za pomocą pokazu umiejętności praktycznych, symulacji. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są weryfikowane przez dyskusje, warsztaty,obserwację bezpośrednią ocenę ciągłą. Kryteria oceniania: Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. Na ocenę dostateczną: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej, - wie, z jakimi dyscyplinami naukowymi psychologia ma związek, - wymienia metody badań psychologicznych, - wymienia główne metody działań psychologicznych, - bierze aktywny udział w zajęciach, - pracuje w zespole. Na ocenę dobrą: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej i podaje przykłady, - wymienia i opisuje podstawowe metody badań psychologicznych, - wskazuje i omawia związku psychologii z innymi dziedzinami nauki, - wymienia i podaje przykłady podstawowych działań psychologicznych. Na ocenę bardzo dobrą: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej, podaje przykłady i umie zastosować tę wiedzę w praktyce, - wymienia, opisuje podstawowe metody badań psychologicznych oraz potrafi je zastosować, -wskazuje, omawia, podaje przykłady związków psychologii z innymi dziedzinami nauki, -wymienia, podaje przykłady oraz umie zastosować w praktyce podstawowe działania psychologiczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.