Psychologia etapów edukacyjnych [WH-FPZ-SP-II-1-PsEEd]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia etapów edukacyjnych [WH-FPZ-SP-II-1-PsEEd] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 6 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Dylewska | ||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1.E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna,Poznań 2006. 2. A. Faber, E. Mazlish, Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Poznań 2001. 3.A. Faber, E.Mazlish, Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały, jak słuchać, żeby z nami rozmawiały, Poznań 2016. 4. A. Kołakowski, A. Pisula, Sposób na trudne dziecko,Sopot 2012. 5. R. J. MacKenzie, Kiedy pozwolić? Kiedy zabronić?,Gdańsk 2008. Literatura uzupełniająca: 1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert, Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań 1997. 2. M. Całusińska, W. Malinowski, Trening umiejętności wychowawczych,Sopot 2013. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Metody: 1. wykład informacyjny, konwersatorium 2. pokaz-prezentacja multimedialna 3. giełda pomysłów, Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami, jak: wykład informacyjny, konwersatoryjny, pokaz, a weryfikowane za pomocą odpowiedzi ustnych i kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi metodami, jak: analiza tekstów, elementy warsztatowe, a weryfikowane za pomocą pokazu umiejętności praktycznych, symulacji. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane za pomocą metod poszukujących, a weryfikowane przez dyskusje, warsztaty,obserwację bezpośrednią ocenę ciągłą. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Efekty w obszarze wiedzy są weryfikowane za pomocą odpowiedzi ustnych i kolokwium. Efekty w obszarze umiejętności są weryfikowane za pomocą pokazu umiejętności praktycznych, symulacji. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są weryfikowane przez dyskusje, warsztaty,obserwację bezpośrednią ocenę ciągłą. Kryteria oceniania: Na ocenę niedostateczną: Student nie spełnia kryteriów na ocenę dostateczną. Na ocenę dostateczną: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej, - wie, z jakimi dyscyplinami naukowymi psychologia ma związek, - wymienia metody badań psychologicznych, - wymienia główne metody działań psychologicznych, - bierze aktywny udział w zajęciach, - pracuje w zespole. Na ocenę dobrą: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej i podaje przykłady, - wymienia i opisuje podstawowe metody badań psychologicznych, - wskazuje i omawia związku psychologii z innymi dziedzinami nauki, - wymienia i podaje przykłady podstawowych działań psychologicznych. Na ocenę bardzo dobrą: - objaśnia podstawowe terminy z zakresu psychologii ogólnej, podaje przykłady i umie zastosować tę wiedzę w praktyce, - wymienia, opisuje podstawowe metody badań psychologicznych oraz potrafi je zastosować, -wskazuje, omawia, podaje przykłady związków psychologii z innymi dziedzinami nauki, -wymienia, podaje przykłady oraz umie zastosować w praktyce podstawowe działania psychologiczne. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.