Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego [WH-FPZ-SP-II-2-TechI]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Technologie informacyjne w nauczaniu języka polskiego [WH-FPZ-SP-II-2-TechI] | ||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 17 | ||||||||||||||||
Limit miejsc: | 40 | ||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||
Prowadzący: | Łukasz Tupacz | ||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z najważniejszymi narzędziami TIK oraz ich świadomym wykorzystywaniem w edukacji. Zagadnienia, które będziemy omawiać na zajęciach: 1. TIK w edukacji polonistycznej. 2. Edukacja zdalna, hybrydowa. 3. Taksonomia Blooma a narzędzia TIK. 4. Metody prowadzenia zajęć, wspierające cyfrowy rozwój uczniów. 5. Uczenie kooperatywne. 6. Aplikacje cyfrowe w służbie edukacji (warsztaty): CANVA, DOKUMENTY GOOGLE, DYSK GOOGLE, GENIALLY, GOOGLE CLASSROOM, GOOGLE FORMS, KAHOOT, MEMRISE, PADLET, QUIZIZZ, QUIZLET. 7. Współpraca międzynarodowa w ramach realizacji projektów eTwinning. |
||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Efekty kształcenia w obszarze wiedzy osiągane są takimi metodami, jak wykład informacyjny i prezentacje, a weryfikowane przez ocenę opracowanych zadań (twórcze wykorzystanie poznanych aplikacji), ocenianie ciągłe. Efekty kształcenia w obszarze umiejętności osiągane są takimi metodami, jak metody ćwiczeniowo-praktyczne, a weryfikowane przez ocenę udziału w dyskusji, ocenę umiejętności praktycznych. Efekty kształcenia w obszarze kompetencji społecznych osiągane są takimi metodami, jak dyskusja i pokaz, a weryfikowane przez ocenianie ciągłe. |
||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenia podlegają: A. Aktywność podczas zajęć. B. Lektura zalecanej bibliografii. C. Obecność na zajęciach. Dopuszczam dwie nieobecności. D. Regularne wykonywanie i odsyłanie prowadzącemu zadań, weryfikujących postępy studentów w zakresie stosowania TIK w dydaktyce polonistycznej. Elementy składające się na ocenę końcową: 50% - przygotowanie prac z wykorzystaniem poznanych narzędzi TIK, 30% - aktywność na zajęciach, wykazanie się znajomością zleconej literatury, 20% - obecność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.