Elementy identyfikacji wizualnej [WH-KU-M-II-1-EleIWiz]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Elementy identyfikacji wizualnej [WH-KU-M-II-1-EleIWiz] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Smaga | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
• http://www.postermuseum.pl/kolekcja/kolekcja-plakatu-polskiego/ • https://www.designer.pl • http://wasilewski.art.pl/autor.html • Z. Kolesar, J. Mrowczyk, "Historia projektowania graficznego", przekł. J. Goszczyńska, Kraków 2018. • "Dwudziestolecie międzywojenne", T. 49, "Plakat i reklama", oprac. M. Warda, Warszawa 2014. • "Ach! Plakat filmowy w Polsce", oprac. D. Folga-Januszewska, Olszanica 2013. • A. Smaga, "Powiększenie/pomniejszenie jako strategia projektowa stosowana w wybranych plakatach Waldemara Świerzego", w: "Powiększenie i intensyfikacja w kulturze", red. B. Pawłowska-Jądrzyk, Warszawa 2022. • A. Smaga, "Przekaz graficzny jako forma mediacji i hipermediacji, "Nóż w wodzie non stop", red. B. Pawłowska-Jądrzyk Warszawa, I. Tomczyk-Jarzyna, 2022 • "Filmy Romana Polańskiego w światowym plakacie filmowym", Łódź 2015 • Album "Waldemar Świerzy", Warszawa 2020. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Diagnoza oczekiwań. Wprowadzenie w zagadnienie projektowania plakatu 2. Wątpliwości projektanta identyfikacji wizualnej 3. Plakat jako obraz graficzny. Początki plakatu - styl ilustracyjny 4. Polski plakat filmowy: styl malarski (Waldemar Świerzy), styl wyobraźniowy i metaforyczny (Jan Lenica, Henryk Tomaszewski) 5. Polski plakat filmowy jako forma promocji 6. Plakat filmowy: styl strukturalno-formalny, znakowy (Mieczysław Wasilewski). Zasady projektowania plakatu 7. Zasady projektowania plakatu cdn. 8. Proces projektowania: pierwszy etap – wybór tematu, badanie rynku. 9. Proces projektowania: drugi etap – mapy myśli, szukanie inspiracji, szkicowanie. Indywidualne konsultacje 10. Proces projektowania: drugi etap cdn. – mapy myśli, szukanie inspiracji, szkicowanie. Indywidualne konsultacje 11. Proces projektowania: trzeci etap – prezentacje pomysłów. Zbiorowe konsultacje (Umiejętność uzasadniania wybranych środków plastycznych do danego tematu. 12. Proces projektowania: trzeci etap cdn. – prezentacje pomysłów. Zbiorowe konsultacje 13. Wykonanie i obrona projektu, ocena projektów (grupa nr 1) 14. Wykonanie i obrona projektu, ocena projektów cdn. (grupa nr 2) 15. Przygotowanie wystawy |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
KU2_W09 , KU2_U08 , KU2_K05 - metody podające: wykład konwersatoryjny KU2_U08 , KU2_K05 metody poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne (warsztatowe); dyskusja (punktowana, panelowa, burza mózgów, metaplan) KU2_U08 - metody projektowe; korekty indywidualne i grupowe, konsultacje |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa uzyskana na podstawie przygotowania plakatu zgodnie z zasadami projektowania graficznego i jego publiczna obrona (100%): ocena 5 - przygotowanie plakatu zgodnie z wszystkimi zasadami projektowania graficznego i i jego publiczna obrona ocena 4 - przygotowanie plakatu zgodnie z wybranymi 3 zasadami projektowania graficznego i jego publiczna obrona ocena 3 - przygotowanie plakatu zgodnie z wybranymi 3 zasadami projektowania graficznego bez publicznej obrony ocena 2 - nie przygotowanie plakatu Warunkiem przedstawienia i obrony plakatu jest obecność na zajęciach. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.