Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Elementy identyfikacji wizualnej [WH-KU-M-II-1-EleIWiz] Semestr letni 2022/23
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Elementy identyfikacji wizualnej [WH-KU-M-II-1-EleIWiz]
Zajęcia: Semestr letni 2022/23 [2022/23_L] (w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
każdy czwartek, 15:00 - 16:30
sala 326
Kampus Dewajtis Łącznik jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
2023-06-01 15:00 : 16:30 sala 326
Kampus Dewajtis Łącznik
2023-06-15 15:00 : 16:30 sala 326
Kampus Dewajtis Łącznik
Część spotkań jest ukryta - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 30
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Agnieszka Smaga
Literatura:

• http://www.postermuseum.pl/kolekcja/kolekcja-plakatu-polskiego/

• https://www.designer.pl

• http://wasilewski.art.pl/autor.html

• Z. Kolesar, J. Mrowczyk, "Historia projektowania graficznego", przekł. J. Goszczyńska, Kraków 2018.

• "Dwudziestolecie międzywojenne", T. 49, "Plakat i reklama", oprac. M. Warda, Warszawa 2014.

• "Ach! Plakat filmowy w Polsce", oprac. D. Folga-Januszewska, Olszanica 2013.

• A. Smaga, "Powiększenie/pomniejszenie jako strategia projektowa stosowana w wybranych plakatach Waldemara Świerzego", w: "Powiększenie i intensyfikacja w kulturze", red. B. Pawłowska-Jądrzyk, Warszawa 2022.

• A. Smaga, "Przekaz graficzny jako forma mediacji i hipermediacji, "Nóż w wodzie non stop", red. B. Pawłowska-Jądrzyk Warszawa, I. Tomczyk-Jarzyna, 2022

• "Filmy Romana Polańskiego w światowym plakacie filmowym", Łódź 2015

• Album "Waldemar Świerzy", Warszawa 2020.

Zakres tematów:

1. Diagnoza oczekiwań. Wprowadzenie w zagadnienie projektowania plakatu

2. Wątpliwości projektanta identyfikacji wizualnej

3. Plakat jako obraz graficzny. Początki plakatu - styl ilustracyjny

4. Polski plakat filmowy: styl malarski (Waldemar Świerzy), styl wyobraźniowy i metaforyczny (Jan Lenica, Henryk Tomaszewski)

5. Polski plakat filmowy jako forma promocji

6. Plakat filmowy: styl strukturalno-formalny, znakowy (Mieczysław Wasilewski). Zasady projektowania plakatu

7. Zasady projektowania plakatu cdn.

8. Proces projektowania: pierwszy etap – wybór tematu, badanie rynku.

9. Proces projektowania: drugi etap – mapy myśli, szukanie inspiracji, szkicowanie. Indywidualne konsultacje

10. Proces projektowania: drugi etap cdn. – mapy myśli, szukanie inspiracji, szkicowanie. Indywidualne konsultacje

11. Proces projektowania: trzeci etap – prezentacje pomysłów. Zbiorowe konsultacje (Umiejętność uzasadniania wybranych środków plastycznych do danego tematu.

12. Proces projektowania: trzeci etap cdn. – prezentacje pomysłów. Zbiorowe konsultacje

13. Wykonanie i obrona projektu, ocena projektów (grupa nr 1)

14. Wykonanie i obrona projektu, ocena projektów cdn. (grupa nr 2)

15. Przygotowanie wystawy

Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia:

KU2_W09 , KU2_U08 , KU2_K05 - metody podające: wykład konwersatoryjny

KU2_U08 , KU2_K05 metody poszukujące: ćwiczeniowo-praktyczne (warsztatowe); dyskusja (punktowana, panelowa, burza mózgów, metaplan)

KU2_U08 - metody projektowe; korekty indywidualne i grupowe, konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa uzyskana na podstawie przygotowania plakatu zgodnie z zasadami projektowania graficznego i jego publiczna obrona (100%):

ocena 5 - przygotowanie plakatu zgodnie z wszystkimi zasadami projektowania graficznego i i jego publiczna obrona

ocena 4 - przygotowanie plakatu zgodnie z wybranymi 3 zasadami projektowania graficznego i jego publiczna obrona

ocena 3 - przygotowanie plakatu zgodnie z wybranymi 3 zasadami projektowania graficznego bez publicznej obrony

ocena 2 - nie przygotowanie plakatu

Warunkiem przedstawienia i obrony plakatu jest obecność na zajęciach.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 6.8.0.0-5 (2022-09-30)