Modern management. Challenges and prospects [WH-KU-M-I-2-ModManag]
Semestr letni 2022/23
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Modern management. Challenges and prospects [WH-KU-M-I-2-ModManag] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2022/23 [2022/23_L]
(w trakcie)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Piotr Dejneka | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Podstawowe książki dostępne w bibliotece WNH UKSW; oraz artykuły dostępne online Polly Bird (2003) Time Management, Teach Yourself Ester Cameron & Mike Green (2008) Making Sense of Leadership, Cogan Page Goleman, D. (1996) Emotional Intelligence, London, Bloomsbury. Goleman, D. (2000) Leadership that Gets Results, Harvard Business Review, March- April Rebeca Corfield (2009), Successful Interview Skills. How to prepare, answer tough questions and get your ideal job, Kogan Page Wybrane artykuły z Harvard Business Review Renuka Rayasam, Who's the boss?, In some companies, it's nobody, Bbc.com, 20150107, http://www.bbc.com/capital/story/20150106-whos-the-boss-nobody Gianpiero Petriglieri, Emotions Are Data,[in:] Harvard Business Review, May 9, 2014 Toohttps://hbr.org/2014/05/emotions-are-data-too&cm_sp=Article-_-Links-_-Top%20of%20Page%20Recirculation Vineet Nayar, Managing 3 Types of Bad Bosses, [in:] Harvard Business Review, December 1, 2014, https://hbr.org/2014/12/managing-3-types-of-bad-bosses Steve Martin, To Persuade Others, Give Them Options, [in:] Harvard Business Review, December 2, 2014, https://hbr.org/2014/12/to-persuade-others-give-them-options Hugh Courtney, Dan Lovallo, Carmina Clarke, Deciding How to Decide, [in:] Harvard Business Review, From the November 2013 Issue, https://hbr.org/2013/11/deciding-how-to-decide?cm_sp=Topics-_-Links-_-Read%20These%20First Jim Dougherty, 5 Steps to Building Great Business Relationships, [in:] Harvard Business Review December 5, 2014 https://hbr.org/2014/12/5-steps-to-building-great-business-relationships Carolyn O'Hara, Proven Ways to Earn Your Employees’ Trust, [in:] Harvard Business Review, June 27, 2014, https://hbr.org/2014/06/proven-ways-to-earn-your-employees-trust/?cm_sp=Nav%2520Landing-_-Modules-_-Focus%2520on Gary Hamel, First, Let’s Fire All the Managers, [in:] Harvard Business Review, From the December 2011 Issue, https://hbr.org/2011/12/first-lets-fire-all-the-managers |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W trakcie semestru studenci będą pogłębiać swoją wiedzę na ten temat zarządzania, a także poszerzać umiejętności komunikacyjne poprzez szereg warsztatów. Każdy przedmiot zostanie przedstawiony w formie wykładu, a następnie zostaną przeprowadzone ćwiczenie i warsztaty w celu ugruntowania danej wiedzy. Pełny opis: Poszczególne zagadnienia: 1. Zagadnienia wprowadzające: Rozmowa kwalifikacyjna, egzamin - strategie Maksymalizacja zarządzania czasem Przyzwyczajenia i strategie w miejscu pracy Zarządzanie stresem w miejscu pracy Zarządzanie stresem w przypadku pracy na kontraktach zagranicznych Szok kulturowy i strategie radzenia sobie z nim 2. Teoria Zarządzania Efektywne kierownictwo i zarządzanie – niezbędne umiejętności Historia teorii zarządzania Sześć głównych stylów kierownictwa w zarządzaniu wg kategorii Daniela Golemana – krytyczna analiza. Zarządzanie i kierownictwo w sferze kultury Zarządzanie w organizacjach o wielokulturowym kapitale ludzkim 3. Dylematy zarządzania Praca nad wybranymi artykułami z Harvard Business Review, tyczącymi dylematów współczesnego zarządzania. (lista podana w literaturze). Artykuły dostępne online. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
połączone: wykłady, dyskusje, warsztaty -Prezentacja ustna (praca zespołowa) - 60% - Indywidualne krótkie ćwiczenie - 30% - Udział w zajęciach - 10% S1A_W05 - ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach: Na ocenę bardzo dobrą student posiada wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach w stopniu satysfakcjonującym Na ocene dobrą student posiada wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach w stopniu w stopniu zadawalającym Na ocene dostateczną student posiada wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach w stopniu pozwalającym na zrozumienie podstawowych procesów społecznych i zasad ich funkcjonowania Na ocene niedostateczną student posiada wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach w stopniu nie pozwalającym na zrozumienie podstawowych procesów społecznych i zasad ich funkcjonowania S2A_W05- ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka Na ocenę bardzo dobrą student posiada satysfakcjonującą wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka Na ocenę dobrą student posiada wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w stopniu zadawalającym Na ocenę dostateczną student posiada wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka w stopniu pozwalającym na podstawowe zrozumienie roli człowieka jako twórcy kultury. Na ocenę niedostateczną student nie posiada wiedzy o człowieku jako twórcy kultury, pogłębionej w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena oparta na potrójnej ocenie czynnikowej: 1. Obecność (maksymalnie trzy nieobecności) 2. Aktywność (stała ocena na podstawie aktywności strudentów podczas trawania kursu i wiedzy akademickiej odnośnie wymaganych lektur). 3 Udział w warsztatach |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
n/d |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.