Metody i techniki negocjacji [WSE-EK-MGR-MiTN]
Semestr letni 2023/24
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metody i techniki negocjacji [WSE-EK-MGR-MiTN] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 30 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Anna Linek | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Lektura podstawowa: A. Horzyk, Negocjacje: sprawdzone strategie, Warszawa 2012. E. M. Cenker, Negocjacje jako forma komunikacji interpersonalnej, Poznań 2011. M.M. Czarnawska, Podstawy negocjacji i komunikacji, Wrocław 2006. J. Kamiński, Negocjowanie: techniki rozwiązywania konfliktów, Warszawa 2003. E. Nęcki, Negocjacje w biznesie, Kluczbork 2000. Literatura uzupełniająca: R. Fisher, W. Ury, Dochodząc do Tak, Warszawa 2009. A. Wich, S. Winch, Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura, Warszawa 2010. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Treści merytoryczne: 1. Wprowadzenie do przedmiotu. Zakres tematów i warunki zaliczenia. Wstęp do problematyki konfliktów i negocjacji jako skutecznej metody ich rozwiązywania 2. Negocjacje: pojęcie, rodzaje, cele. Warunki rozpoczęcia rozmów negocjacyjnych 3. Czynniki wyznaczające przebieg rozmów negocjacyjnych. 4. Wizerunek negocjatora (zasady biznesowe) 5. Style negocjacji 6. Strategie negocjacyjne 7. Etapy negocjacji 8. Przygotowanie do rozmów negocjacyjnych. Kontrakt - kluczowe elementy zawieranych umów 9. Specyfika negocjacji biznesowych. Techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej w negocjacjach 10.Podział technik negocjacyjnych ze względu na cele oddziaływania. Techniki dominacji Techniki pomniejszania własnej siły w negocjacjach Techniki kreowania nowych rozwiązań Techniki budowania zaufania 11. Techniki kształtowania sytuacji negocjacyjnej 12. Techniki sterowania przebiegiem negocjacji 13. Zasady ustępowania w negocjacjach biznesowych 14. Wybrane trudności w procesie negocjacji. Gry psychologiczne w negocjacjach. Mechanizmy obronne. Błędy w negocjacjach. 15. Efektywność i etyka procesu negocjacji. Podsumowanie zajęć. Uzupełnianie zadań |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Wykład z dyskusją, praca w grupach, praca indywidualna, analiza studium przypadku, gry negocjacyjne, inscenizacje, krótkie prace pisemne (dialogi negocjacyjne), test. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
W trakcie zajęć, po omówieniu danego tematu, studenci otrzymują do wykonania krótkie zadanie praktyczne. Niektóre zadania mają charakter pisemny. Część zadań to praca zespołowa, pozostałe - indywidualna. W zadaniu należy wykazać się posiadaną wiedzą oraz umiejętnościami i kompetencjami z zakresu negocjacji (podjętymi na zajęciach). Wszystkie zadania oceniane są na skali 0-3 pkt. 0 - nieprawidłowo wykonane zadanie; 1- są błędy, ale większość zadania jest poprawnie wykonana i student po konsultacji rozumie, jak błędy poprawić; 2 - praca w większości wykonana poprawnie, choć zawierające drobne i niezbyt poważne błędy 3 - zadanie wykonane bezbłędnie. Na koniec semestru studenci piszą test. Suma punktów z zadań i testu stanowi podstawę do postawienia oceny. Ocena końcowa: zadania na zajęciach 50%/wynik testu 50% Na ocenę bardzo dobrą student posiada bardzo dobrą wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz bardzo dobrze dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również bardzo dobrą wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Bardzo dobrze zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Bardzo dobrze posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Bardzo dobrze potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując trafnie ich przyczyny. Na ocenę dobrą student posiada dobrą wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz dość dobrze dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również dobrą wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Dobrze zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Dobrze posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Dobrze potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując trafnie ich przyczyny. Na ocenę dostateczną student posiada dostateczną wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz dostatecznie dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również dostateczną wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Dostatecznie zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Dostatecznie posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Dostatecznie potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów, wskazując ich przyczyny. Na ocenę niedostateczną student posiada niedostateczną wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów zachowania człowieka podczas konfliktu, a także różnych strategii jego rozwiązywania na drodze negocjacji oraz niedostatecznie dysponuje umiejętnością ich rozumienia i wyjaśniania. Posiada również niedostateczną wiedzę na temat uwarunkowań prowadzenia negocjacji i znaczenia działań podejmowanych przez strony konfliktu. Niedostatecznie zna zasady prowadzenia skutecznych i etycznych negocjacji. Niedostatecznie posługuje się różnymi stylami, strategiami i technikami negocjacyjnymi zarówno indywidualnie, jak i zespołowo. Niedostatecznie potrafi analizować proces negocjacji pod kątem trudności i błędów. Nie potrafi wskazać ich przyczyn. Wymagana obecność na zajęciach. Dopuszczalne dwie nieobecności bez usprawiedliwienia. Jeśli student nie mógł być obecny na zajęciach, uzupełnia materiał i zadania indywidualnie podczas konsultacji (i/lub na ostatnich zajęciach). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.