Metodologia pracy naukowej [WNHS-HS-MPNć]
Semestr letni 2023/24
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Metodologia pracy naukowej [WNHS-HS-MPNć] | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2023/24 [2023/24_L]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Agnieszka Skrodzka | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura podstawowa: Anne D'Alleva, Jak studiować historię sztuki, Universitas, Kraków 2008. Anne D'Alleva, Metody i teorie historii sztuki, Universitas, Kraków 2008. Wstęp do historii sztuki. Materiały bibliograficzne, oprac. J. K. Ostrowski, A. Małkiewicz, wyd. III Warszawa 1995. Wstęp do historii sztuki. Przedmiot, metodologia, zawód, red. P. Skubiszewski, Warszawa 1973. Literatura uzupełniająca: dobrana indywidualnie, w zależności od zakresu i specyfiki podjętego tematu badawczego. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Treści ideowe dzieł sztuki. 2. Nowożytny portret w Polsce i Europie. 3. Nowożytna sztuka funeralna. 4. Ikonografia władzy. 4. Architektura nowożytna - wybrane problemy. 5. Zagadnienia związane z ochroną dóbr kultury i środowiska. 6. Dzieło sztuki - zabytek. Historia, funkcja oraz problematyka rewitalizacji. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne i sposoby weryfikacji efektów kształcenia: |
Praca samodzielna studenta weryfikowana przez wykładowcę w oparciu o aktywność studenta, wygłaszanie referatów lub sprawozdań z postępów prac oraz oddawanie wykładowcy prac pisemnych w wyznaczonym terminie. |
||||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
EFEKT HS1_W01 na ocenę bardzo dobrą: 1. ma uporządkowaną wiedzę z historii sztuki, którą potrafi łączyć z innymi naukami humanistycznymi na ocenę dobrą: 1. ma wiedzę z historii sztuki, którą potrafi okazjonalnie łączyć z innymi naukami humanistycznymi na ocenę dostateczną: 1. ma podstawową wiedzę z historii sztuki, której nie potrafi łączyć z innymi naukami humanistycznymi EFEKTY HS1_U01, HS1_U03, HS1_U04, HS1_U05 na ocenę bardzo dobrą: 1. potrafi w pełni samodzielnie wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię oraz przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę. 2. potrafi w pełni samodzielnie przeprowadzić analizę dzieła sztuki w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu oraz jego interpretację z zastosowaniem typowych dla historii sztuki metod, w celu określenia jego znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. 3. poprawnie i z dużą swobodą potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym, stosując właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. 4. posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej z poprawnie opracowanym aparatem badawczym. na ocenę dobrą: 1. potrafi samodzielnie z niewielką pomocą prowadzącego wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię oraz przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę. 2. potrafi samodzielnie z niewielką pomocą prowadzącego przeprowadzić analizę dzieła sztuki w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu oraz jego interpretację z zastosowaniem typowych dla historii sztuki metod, w celu określenia jego znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. 3. w miarę poprawnie posługuje się językiem specjalistycznym, stosując w większości poprawną terminologię z zakresu historii sztuki. 4. posiada względnie zadowalającą umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej z poprawnie opracowanym aparatem badawczym. na ocenę dostateczną: 1. potrafi z pomocą prowadzącego wyszukać potrzebną do opracowywanego zadania bibliografię i przeprowadzić jej krytyczną ocenę i syntezę. 2. potrafi z pomocą prowadzącego przeprowadzić analizę dzieła sztuki w oparciu o dostępną literaturę przedmiotu oraz jego interpretację z zastosowaniem typowych dla historii sztuki metod, w celu określenia jego znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. 3. ma trudności w posługiwaniu się językiem specjalistycznym, stosuje poprawnie tylko podstawową terminologię z zakresu historii sztuki. 4. ma trudności w konstruowaniu logicznej wypowiedzi w trakcie wygłaszania referatu uzupełnionego prezentacją multimedialną oraz przy pisaniu pracy pisemnej, której towarzyszy aparat badawczy z licznymi błędami. EFEKT HS1_K01 na ocenę bardzo dobrą: 1. Zachowuje otwartość na uwagi prowadzącego. 2. Dąży do poszerzenia swojej wiedzy w zakresie opracowywanego zadania, korzystając m.in. z konsultacji specjalistycznych u innych wykładowców lub poza uczelnią. na ocenę dobrą: 1. Zachowuje otwartość na uwagi prowadzącego. na ocenę dostateczną: 1. Słucha uwag prowadzącego, ale nie chce lub nie potrafi z nich w pełni skorzystać. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.